PLOTKI ZE ŚWIATA BIZNESU I OKOLIC

Zawadzka Renata, Guzińska Karolina, Zgutka Małgorzata
08-02-2000, 00:00

PLOTKI ZE ŚWIATA BIZNESU I OKOLIC

Proset rozwija działalność kulturalną

W lutym rozpoczęła działalność galeria autorska Marka Sułka, artysty znanego zwłaszcza z nietypowych realizacji, takich jak kolorowe drzewa, żywe rzeźby, biologiczne instalacje. W galerii, pełniącej także funkcję pracowni i studia fotografii artystycznej, będzie można zapoznać się z kolekcją dzieł Marka Sułka. Tu znajdzie również miejsce powstająca od kilku lat rzeźbiarska seria „Antyki Teraźniejszości” — prace tworzone z odlewów wybranych części ciała gwiazd polskiego filmu, teatru i estrady. Galeria powstała w warszawskim studiu filmowym Proset i będzie uczestniczyć w jego produkcjach filmowych, zwłaszcza przy realizacji programów, filmów i wideoklipów. W ramach działalności firmy Proset planowane są także cykliczne imprezy: wernisaże, akcje specjalne, koncerty i spotkania z artystami. Na zdjęciu Marek Sułek (z prawej) i Wiktor Ćwiklik, właściciel firmy Proset. KG

Indywidualni też się liczą

Poznańska Budma, jesień i wiosna na MTG, warszawskie Buduj Lepiej, czy Olsztyńskie Targi Budowlane adresowane są głównie do instytucjonalnych odbiorców. Na rynku odczuwa się niedosyt imprez organizowanych dla klientów indywidualnych. Otwarty niedawno w Warszawie Salon Muratora wypełnia tę lukę.

— Tu można obejrzeć projekty (z animacją komputerową), zapoznać się z dokumentacją, dostać próbny kosztorys itp. Planujemy konsultacje architektoniczne, porady prawne, budowlane i dekoratora wnętrz — zapowiada Zygmunt Stępiński, dyrektor generalny wydawnictwa Murator.

— Do firm budowlanych docieramy sami. W przypadku klientów indywidualnych wyręcza nas rozwinięta sieć dystrybutorów. To jednak nie wszystko. Wystawa w Salonie Muratora to jedna z nielicznych możliwości pokazania produktu klientowi docelowemu — Kowalskiemu, który właśnie zamierza budować dom — mówi Arkadiusz Zając, dyrektor handlowy w spółce Cegielnie Olsztyńskie (na zdjęciu od prawej z Jarosławem Nowakowskim, kierownikiem sekcji rozwoju produktu oraz Zygmuntem Stępińskim). RZ

Beton Stal buduje kościół

Na uroczystość wmurowania kamienia węgielnego pod budowę kościoła parafialnego pod wezwaniem św. Antoniego Marii Zaccarii, na warszawskiej Sadybie, rozesłano ponad trzy tysiące zaproszeń. Stawili się niemal wszyscy, mimo że niedzielny wieczór nie należał do najcieplejszych. W uroczystości wzięło udział wielu dostojników świeckich i kościelnych. Z Mediolanu przybyli przedstawiciele zgromadzenia ojców barnabitów skąd zresztą przywieziono kamień węgielny pochodzący z sanktuarium św. Antoniego Marii Zaccarii założyciela zgromadzenia. Aktu wmurowania dokonał osobiście jego eminencja ksiądz prymas Józef Glemp. Prace nad budową kościoła rozpoczęto w grudniu ubiegłego roku, za dwa lata planowane jest ich zakończenie. Spośród siedmiu uczestników przetargu wybrano Beton Stal, bo jak twierdzi ojciec Kazimierz M. Lorek, proboszcz parafii, oferta tego przedsiębiorstwa była najbardziej odpowiednia. Tym samym firma zarządzana przez Grzegorza Tuderka, która zasłynęła m.in. budową Trasy W-Z, warszawskich elektrociepłowni, FSO, Instytutu Jądrowego w Świerku, elektrowni: Adamów, Pontnów, Kozienice, Ostrołęka oraz wielu innych obiektów przemysłowych i biurowych, podjęła całkiem nowe wyzwanie. W ślad za nim pójdzie zapewne udział w przetargu na budowę największego w Europie obiektu sakralnego bazyliki Bożej Opatrzności w Wilanowie. RZ

Rośnie sieć cafŽ barów

Tchibo znalazło sposób na rozszerzenie swojej działalności. Zaczyna rozbudowę sieci firmowych cafŽ barów. Oprócz działającej od marca 1999 roku placówki w warszawskim Centrum Handlowym Klif, firma uruchomiła dwie następne w Katowicach i Gdańsku.

— Pierwszy nasz cafŽ bar okazał się zyskowną inwestycją. Codziennie odwiedza go ponad sześciuset miłośników kawy i dlatego zdecydowaliśmy się przeznaczyć fundusze na następne placówki tego typu — tłumaczy Maria Oskroba z Tchibo.

Jej zdaniem, rynek kawy w Polsce jest stabilny i trudno osiągnąć na nim dodatkowe zyski tylko ze sprzedaży kawy.

— W tym roku planujemy otwarcie trzynastu nowych barów. Część będzie działała na zasadzie franchisingu. Do końca 2000 roku zamierzamy zainwestować w to 3 miliony zł — wyjaśnia Maria Oskroba. MAZ

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Zawadzka Renata, Guzińska Karolina, Zgutka Małgorzata

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Gospodarka / PLOTKI ZE ŚWIATA BIZNESU I OKOLIC