PLOTKI ZE ŚWIATA BIZNESU I OKOLIC

Zawadzka Renata, Królak Aneta
31-08-2000, 00:00

PLOTKI ZE ŚWIATA BIZNESU I OKOLIC

Warszawski hotel Marriott promuje polską sztukę

W hotelu Marriott przez kolejnych sześć tygodni gościć będzie wystawa rzeźby i malarstwa wybitnych polskich artystów. Prace powstały z inspiracji szefów firm: Grupa ABK i OcŽ Poland — Romana Fedorczuka i Marka Kozłowskiego. Zgromadzeni na wernisażu przedstawiciele świata sztuki i biznesu uznali pomysł zorganizowania wystawy w hotelu tej klasy co Marriott za korzystny i dla artystów, i samego hotelu.

— Wystawę zorganizowaliśmy w kluczowym miejscu. Tuż obok są usytuowane sale konferencyjne, kawiarnia, restauracje. Goszczący w nich ludzie mają łatwy dostęp do prezentowanych dzieł sztuki. Planujemy także inne niestandardowe wydarzenia kulturalne. Będziemy szczęśliwi, jeśli ktoś inny także zechce skorzystać z oferowanego przez nas wysokiej jakości miejsca na wystawę — zapewnia Richard Lyon, dyrektor generalny hotelu (na fotografii od prawej z Philipem Popadopoulosem, resident managerem hotelu i Zygmuntem Solarzem, dyrektorem generalnym agencji Sigma). RZ

Poznański Tydzień Mody przyciąga wystawców

— Na najlepszy ostatnio stan interesów w branży odzieżowej i tekstylnej wpłynęły m.in. zmiany postaw konsumenckich. W ostatnich trzech latach obserwuje się spadek udziału wydatków na odzież w przeciętnym budżecie rodzinnym. W tym samym okresie nastąpił znaczny spadek eksportu polskich wyrobów tekstylnych i odzieżowych, a wzrósł ich import. Konsekwencją tego jest ponad 10-procentowy spadek dynamiki zysku netto w przemyśle odzieżowym w pierwszym kwartale 2000 r. w stosunku do analogicznego okresu roku ubiegłego. Proporcjonalnie spadło też zatrudnienie w tej branży — sygnalizuje Tadeusz Wawrzyniak, prezes zarządu Emfor SA Grupa Telimena i Izby Wełny w Gdyni (na fotografii po prawej w rozmowie z Markiem Zaliwskim, prezesem Konstinwestu).

Mimo trudnej sytuacji, jesienna edycja Poznańskiego Tygodnia Mody zgromadzi ponad 1000 wystawców. Poza polskimi firmami, najsilniej reprezentowane będą: Włochy, Turcja, Niemcy i Portugalia. W trakcie targów zapowiedziano finał konkursu dla projektantów Srebrna Pętelka i wiele innych atrakcji. Pokaz specjalny Telimeny, który uświetni uroczystość otwarcia Poznańskiego Tygodnia Mody, prezentacja najnowszej kolekcji Ewy Minge i luksusowych dodatków austriackiej firmy Swarovski oraz pokazy propozycji polskich producentów pod hasłem Polski Wzór 2000, to tylko niektóre z nich. RZ

Fundacja Keep Walking rozpoczęła działalność

Fundacja Keep Walking, która powstała wiosną tego roku, jest inicjatywą o globalnym zasięgu. Programy pilotażowe rozpoczęto na razie w Stanach Zjednoczonych i w Polsce. Jej założycielem w naszym kraju jest firma UDV Polska. Fundacja pragnie promować zarówno organizacje, jak i ludzi, którzy swoją postawą i osiągnięciami inspirują innych do podejmowania wyzwań, pokonywania przeciwności losu i przezwyciężania własnych słabości. Inauguracji działalności fundacji w Polsce towarzyszyła niezwykle widowiskowa wystawa prac plastycznych Jerzego Kopcia, artysty z Poznania (na fotografii z Ingrid Tatham, dyrektorem marketingu w UDV). W ramach przewidzianej statutem działalności, fundacja planuje organizowanie konkursów, wykładów, seminariów i szkoleń dotyczących samorealizacji i rozwoju osobowości. Już w październiku zaplanowano połączone z warsztatami seminarium, którego motto odzwierciedla filozoficzne założenia fundacji „Świat ustępuje z drogi temu, kto wie, dokąd zmierza”. RZ

Kenzo proponuje panom swobodny styl ubioru

Na początku sierpnia została przedstawiona najnowsza kolekcja ubrań dla mężczyzn francuskiego kreatora Kenzo. W sezonie jesień/zima 2000-2001 promuje on dość swobodny styl, czerpiący inspiracje z motywów etnicznych oraz ze strojów badaczy dalekiej północy. Projektant, mimo iż nadal stara się podkreślać klasyczną, męską sylwetkę, o naturalnej linii ramion, na tegoroczną zimę zdecydował się ubrać panów w znacznie luźniejsze, wygodniejsze spodnie. Dominują zgaszone kolory, przede wszystkim ecru, złamana biel i stare złoto, często skontrastowane z jaskrawymi odcieniami zieleni i pomarańczu. Ubrania z najnowszej propozycji dostępne są już w salonach firmowych Kenzo w Łodzi i Warszawie oraz w salonach przedstawicieli marki, krakowskiej Paradise Group, zarządzanej przez Jerzego Mazgaja. Grupa ma już w swoim portfelu ofertowym tak znane marki jak: Hugo Boss, Lecomte, Montana. AK

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Zawadzka Renata, Królak Aneta

Najważniejsze dzisiaj

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Kariera / PLOTKI ZE ŚWIATA BIZNESU I OKOLIC