Plotki ze świata i okolic

Zawadzka Renata, Lisowski Artur
opublikowano: 2000-03-15 00:00

PLOTKI ZE ŚWIATA BIZNESU I OKOLIC

Centertel przyciągnął VIP-ów siłą magii

Uruchomienie dwuzakresowej sieci Idea, a tym samym powrót Centertela na pozycję jednego z najważniejszych udziałowców rynku telekomunikacji stało się okazją do świętowania sukcesu i zaproszenia do Polski Davida Cooperfielda.

— Dla większości z nas fax czy Internet uruchamiane za pośrednictwem telefonu komórkowego mają w sobie coś z magii. Toteż pojawienie się w Polsce, za sprawą Centertela i jego udziałowców TP SA i France Telekom największego maga współczesnego świata wydaje się rzeczą naturalną — zapewnia Marek Józefiak, szef Centertela.

Na spektakl do Teatru Wielkiego w Warszawie zaproszono śmietankę towarzyską kraju. Współczynnik zagęszczenia VIP/mkw. był na pewno wyższy niż na jakiejkolwiek innej imprezie w tym roku. Gdyby David Cooperfield chciał i mógł sprawić, żeby wszyscy zniknęli — unieruchomiłby zapewne na długo polską gospodarkę, kulturę i politykę. RZ

Kredyt Bank komunikuje się najsprawniej

Podczas Wielkiej Gali Komórka 2000, zorganizowanej wspólnie przez miesięcznik „Twoja komórka” i tygodnik „100 % Ubezpieczeń” wręczone zostały nagrody Komórka Ő99. Statuetkę za Największe Wydarzenie Telekomunikacyjne Roku otrzymał minister łączności za wydanie koncesji dualnych dla wszystkich trzech operatorów komórkowych. Najlepszym Telefonem Komórkowym Roku została Nokia 3210. Za Sukces Roku uznano pierwszy program telewizyjny „W sieci”, poświęcony tematyce teleinformatycznej w popularnym ujęciu. Nagrodzono za niego Program II TVP oraz firmę VILM Production. Przy tej okazji Kredyt Bank otrzymał Złotą Komórkę dla najlepiej komunikującej się instytucji finansowej. To znakomite podsumowanie wieloletniej działalności Marcina Olkowicza, dyrektora biura prasowego kończącego właśnie pracę w banku. Jego rolę przejmie Marek Szelewicki, do listopada ubiegłego roku szef Instytutu Kultury Polskiej w Sztokholmie, a od kilku miesięcy ekspert w departamencie organizacji KB.

— Przejmuję znakomicie zorganizowany zespół pracowników, ale też ogrom zadań. Trzeba także pamiętać, że Złota Komórka, to dla mnie ogromne wyzwanie, bo tak naprawdę jest to nagroda dla biura prasowego banku, a więc i mojego poprzednika — mówi Marek Szelewicki (na zdjęciu po prawej obok Marcina Olkowicza). RZ

Bodo SchŠfer będzie uczył, jak zarabiać miliony

Nazywany przez media „Europas Money Couch” — Bodo SchŠfer— właściciel ośmiu spółek i współwłaściciel wielu innych przedsięwzięć przyjechał do Polski w związku z promocją swojej książki pt. „Droga do finansowej wolności — w siedem lat do miliona”. Książka od pierwszego wydania w Niemczech plasowała się na czele wszystkich list bestsellerów z dziedziny gospodarczej. W ciągu półtora roku sprzedanych zostało 360 tys. egzemplarzy — a w sumie ponad milion. Jej powodzenie jest pochodną skuteczności lansowanych przez Bodo SchŠfera sposobów na zarabianie pieniędzy. Sam dzięki nim zdobył niemały majątek. Tylko w ubiegłym roku zorganizował on 178 seminariów w Niemczech, Holandii, Austrii i Szwajcarii, każdorazowo przekazując swoje koncepcje średnio 200 osobom. Według statystyk 62 proc. ich uczestników stanowili właściciele firm.

— Jeśli chcesz komuś pomóc, nie powinieneś dawać mu gotowej ryby, a raczej wędkę i nauczyć go jak ową rybę złowić — mówi Bodo SchŠfer.

Na tę naukę zaprasza wszystkich na pierwsze seminarium w Polsce 17 czerwca do hotelu Forum. Przybędzie na nie także Bernd Reintgen, prezes Reintgen Portfolio Consulting, który z powodzeniem inwestuje pieniądze zgodnie z filozofią Bodo SchŠfera. RZ

One World zebrał 90 mln zł

Członkowie globalnego aliansu linii lotniczych Oneworld ogłosili, że zamierzają ściśle współpracować u UNICEF-em. Przewoźnicy planują zebranie w ciągu najbliższych pięciu lat 25 mln USD (105 mln zł). Pieniądze te będą przeznaczone na poprawę warunków życia najbardziej potrzebujących dzieci.

Siedmiu przewoźników lotniczych współtworzących One World, już od 1987 roku zbiera pieniądze na pokładach swoich samolotów. Są to zazwyczaj drobne sumy, monety, które po zagranicznych wojażach często zostają na dnie kieszeni pasażerów. Od 1991 roku członkowie aliansu zgromadzili już 21 mln USD (88,8 mln zł), z czego blisko 14 mln USD (58,8 mln zł) zebrały linie British Airways. Spośród linii azjatyckich najbardziej efektywne w zbieraniu pieniędzy okazały się Cathay Pacific. Przewoźnicy liczą, że do zebrania całej kwoty przyczynią się również podróżujący po świecie Polacy. AL