Po słabym IPO są problemy

Boom na rynku pierwotnym trwa ponad rok, a większość oferentów sprzedaje się z kilkudziesięcioprocentową redukcją zapisów. Niedomknięte emisje świadczyć więc mogą o całkowitym rozminięciu się oczekiwań cenowych spółki lub jej pomysłu na biznes z preferencjami rynku. Debiutantom (a przykład Cinema City pokazuje, że do emisji pierwotnej może w ogóle nie dojść) bardzo trudno odzyskać później zaufanie rynku. Tym bardziej że brak zastrzyku gotówki może opóźnić plany rozwojowe.

book icon
Artykuł dostępny tylko dla naszych subskrybentów

Zyskaj wiedzę, oszczędź czas

Informacja jest na wagę złota. Piszemy tylko o biznesie Subskrypcja PB
Premium Offer
Poznaj „PB”
79 zł 1 zł za pierwszy miesiąc
potem 79 zł
Zrób sobie prezent z okazji 25. urodzin „PB”! Czytaj najlepsze treści biznesowe w Polsce w promocyjnej cenie
WYBIERZ
Rabat 30%
Basic Offer
„PB" NA 12 MIESIĘCY
663 zł / rok
Skorzystaj z 30% rabatu
Zapłać raz i czytaj nasze treści bez ograniczeń przez cały rok. Zaoszczędzisz 285 zł.
WYBIERZ