Pociąg na Okęcie stanął

ET
opublikowano: 19-04-2007, 00:00

Fiaskiem zakończył się

Fiaskiem zakończył się

przetarg na modernizację torów Warszawa Zachodnia — stołeczne lotnisko.

PKP PLK unieważniły przetarg na modernizację torów z dworca Warszawa Zachodnia na Okęcie, która jest warunkiem uruchomienia połączenia pasażerskiego z lotniskiem. Żadna oferta nie spełniała warunków formalnych. Dokładnie jednego.

— Brakuje świadectw dopuszczenia do eksploatacji urządzeń sterowania ruchem kolejowym, wydanych przez Urząd Transportu Kolejowego — mówi Krzysztof Łańcucki, rzecznik PKP PLK.

O zlecenie ubiegały się dwa konsorcja: pod wodzą czeskiej firmy Tchas Polska oraz Trakcji Polskiej. Oferty znacznie przewyższały cenę, jaką gotowe były zapłacić PKP PLK. Inwestor chciał wydać najwyżej 130 mln zł, oferenci chcieli prawie 50 mln zł więcej.

Kiedy kolejny przetarg? PKP PLK twierdzą, że najszybciej jak to możliwe.

— Zakładamy, że uda nam się to zrobić przed końcem maja. Wiele zależy od oferentów, którym ustawa o zamówieniach publicznych daje prawo do składania odwołań oraz pytań — wyjaśnia rzecznik.

Pośpiech jest niezbędny, bo zbliża się termin oddania inwestycji. Tory miały zostać zmodernizowane do czerwca 2008 r. Koniec prac nad linią (m.in. budowa dwóch przystanków i tunelu) planowany jest na grudzień 2008 r. Pociągi na Okęcie powinny pojechać na początku 2009 r.

Unieważnienie przetargu stawia pod znakiem zapytania ten termin. Na modernizację zostanie mniej niż 12 miesięcy. To, zdaniem firm remontujących tory, za mało, by zdążyć na czas.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: ET

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu