Usługi związane z tradycyjną korespondencją papierową z roku na rok będą miały coraz mniejsze znaczenie dla wyników Spółki — to nieuchronny spadkowy trend rynkowy w całej Europie. Jednak Poczta Polska widzi swoją przyszłość w jasnych barwach — sukces całej Grupy budujemy na 3 filarach strategicznych: właśnie nowoczesnych usługach finansowych, usługach paczkowo-kurierskich i logistycznych oraz tzw. e-usługach. Mamy olbrzymi potencjał w postaci sieci logistycznej i największej w Polsce sieci placówek.
Z kompleksową ofertą (nie tylko usług finansowych) jesteśmy po prostu blisko każdej firmy. Rozwój małych i średnich firm uzależniony jest od wielu czynników. Jednym z nich jest dostęp do usług finansowych. W dużych ośrodkach miejskich nie ma z tym problemu, jednak małe miasteczka czy wsie często pozostają poza strefą wpływów dużych banków.
W tym miejscu z pomocą przychodzi Poczta Polska, która z Bankiem Pocztowym w ramach Grupy Kapitałowej zapewnia dostęp do usług finansowych w każdym zakątku kraju. Jest to możliwe, ponieważ Poczta posiada największą sieć placówek w Polsce. Aby dodatkowo zwiększyć dostęp do usług finansowych, Poczta Polska realizuje z Bankiem Pocztowym projekt polegający na budowie 1000 punktów dedykowanych usługom finansowym. Powstanie 640 pocztowych stref finansowych i 360 mikrooddziałów Banku Pocztowego.
Małym i średnim firmom zaoferujemy kredyty, konta firmowe i bieżącą pomoc doradców finansowych. Szczególnie zależy nam na budowaniu przewagi konkurencyjnej tam, gdzie nie dotarli jeszcze duzi gracze finansowi. Naszym atutem jest to, że my tam już jesteśmy i działamy od lat, a nasi pracownicy wypracowali już dobre osobiste relacje z klientami.
Komentarz partnera
Oprócz budowy stacjonarnych placówek z usługami finansowymi, naszym celem jest budowa platformy e-commerce powiązanej z płatnościami elektronicznymi i kompleksową ofertą produktów finansowych połączonych z usługami pocztowymi, tak aby nasi klienci mogli korzystać ze wszystkich niezbędnych usług do prowadzenia biznesu w jednym miejscu.
Te usługi to między innymi stały dostęp do rachunku bankowego, możliwość skorzystania z obsługi kasowej w Poczcie Polskiej, duży wybór ubezpieczeń, a także nowoczesne narzędzia pocztowe takie jak elektroniczny nadawca, system śledzenia przesyłek czy przesyłka hybrydowa. Klient z poziomu jednej platformy będzie mógł nadać przesyłki, sprawdzić, gdzie one się znajdują, a także wysłać korespondencję w wersji elektronicznej, by Poczta Polska doręczyła ją w formie tradycyjnego listu.
Agnieszka Piaskowska, dyrektor zarządzający Pionem Rozwoju Usług Pocztowych w Poczcie Polskiej