Poczta Polska chce prześcignąć cały rynek

opublikowano: 22-06-2016, 22:00

Wartość rynku przesyłek kurierskich i paczkowych w Polsce w 2018 r. może osiągnąć ponad 6,4 mld zł, co oznacza, że rocznie Polacy wyślą prawie 440 mln paczek — wynika z analizy PwC. W latach 2015-18 rynek paczkowo-kurierski ma się rozwijać po ponad 10 proc. pod względem liczby przesyłek i przychodów. Znaczny wpływ na to będzie miała dalszy rozwój sektora e-commerce. W 2015 r. dostawy zakupów ze sklepów internetowych stanowiły 29 proc. ruchu paczek, a za trzy lata ma to być już 39 proc., w tym 3,2 proc. w ramach obsługi zwrotów. Poczta Polska w coraz większym stopniu angażuje się w obsługę rynek paczek kurierskich, jej szefowie twierdzą, że będzie w tym segmencie rozwijała się szybciej niż rynek. W pierwszym kwartale 2016 r. dostarczyła niemal 12 mln przesyłek w ramach usługi Pocztex. To o ponad 20 proc. więcej niż w takim samym okresie rok wcześniej i jest rezultatem m.in. nowych umów z dużymi nadawcami. Rozwój usług kurierskich Poczty Polskiej jest zatem rzeczywiście dużo szybszy niż średnia dla całego rynku, która wynosi trochę ponad 10 proc.

— Planujemy dalszy rozwój naszych usług kurierskich mimo bardzo mocnej konkurencji. Naszym zdaniem wzrost rynku kuriersko-paczkowego w Polsce do 2018 r. może przekroczyć 12 proc. rocznie — mówi Grzegorz Kurdziel, członek zarządu Poczty Polskiej. © Ⓟ

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Marcin Bołtryk

Polecane