W realizacji tych celów ma pomóc spółce program oszczędnościowy, który ma przynieść 1,5 mld zł. Środki te mają być przeznaczone na inwestycje, m.in. w sektorze paczek. Poczta Polska zapowiedziała bowiem, że planuje uruchomienie 1000 samoobsługowych urządzeń do odbioru paczek oraz 10 tys. punktów obsługi. Mają one być zlokalizowane zarówno w placówkach pocztowych, jak i u zewnętrznych partnerów. Spółka liczy, że m.in. dzięki temu jej przychody w segmencie paczek, e-handlu i przesyłek kurierskich zrównają się z przychodami z tradycyjnego rynku listów.
Poczta w swojej strategii zakłada ponadto wejście w 2016 r. na warszawską giełdę. Większościowy pakiet akcji ma jednak pozostać we władaniu Skarbu Państwa. Upublicznienie spółki ma dostarczyć jej niezbędnego kapitału do dalszego rozwoju.

Według ustaleń Pulsu Biznesu, PKO BP postanowił wycofać się z akcjonariatu Banku Pocztowego, odsprzedając akcje Poczcie Polskiej (obecnie do Poczty należy 75 proc. akcji, a do PKO BP 25 proc.).