W poniedziałek odbyła się wspólna konferencja prasowa Poczty Polskiej i FlixBusa, na której poinformowano o rozpoczęciu współpracy obu podmiotów. W jej ramach rozpoczęto już program pilotażowy zakupu biletów na połączenia oferowane przez przewoźnika w placówkach poczty.
Zakup możliwy będzie w m.in. Warszawie, Wrocławiu, Poznaniu, Krakowie, Katowicach, Zabrzu, Chorzowie, Częstochowie, Bielsku-Białej, Radomiu i Tarnowie. Wykaz placówek dostępny jest na stronie przewoźnika, a każda z nich posiada specjalne oznaczenie.
Prezes zapowiada "istotną współpracę" w zakresie sieci automatów
Obecny na konferencji prezes Poczty Polskiej Sebastian Mikosz poinformował, że współpraca ta jest częścią realizacji planu transformacji poczty. "Jest to pierwszy raz, kiedy po ogłoszeniu planu transformacji pokazujemy konkret (...) Jest konkretny partner, z którym rozwijamy biznes" - powiedział. Zapewnił, że Poczta ma "kilkanaście takich projektów". Prezes Poczty wskazał, że w najbliższym czasie poszerzona zostanie sieć automatów pocztowych operatora o "dość istotną współpracę", lecz nie zdradził szczegółów.
Plan transformacji poczty przewiduje przekształcenie jej - jak informował Mikosz w rozmowie z PAP w listopadzie - w "nowoczesną firmę kuriersko-detaliczno-finansowo-cyfrową". "Zakłada on modernizację systemów IT, procesów logistycznych oraz sieci sprzedaży. Powodem zmian profilu działalności jest wciąż pogarszająca się sytuacja finansowa" - przekazał wówczas.
Optymalizacja zatrudnienia ważnym punktem transformacji
Plan transformacji zakłada optymalizację zatrudnienia, by odbiurokratyzować pocztę. W sierpniu spółka poinformowała, że w ramach Programu Dobrowolnych Odejść, kierowanego głównie do pracowników wsparcia, w tym administracji, chce zredukować zatrudnienie o ok. 15 proc. Jeśli wytypowany do programu pracownik przyjmie ofertę, otrzyma równowartość 12 pensji, a po podpisaniu stosownego porozumienia, kolejnego już dnia może podjąć inną pracę, zachowując świadczenie gwarantowane w ramach PDO.
Poczta Polska w pierwszym półroczu tego roku odnotowała ponad 300 mln zł straty, która według obecnego prezesa spowodowana jest błędami i zaniechaniami z poprzednich lat.
Poczta Polska to spółka Skarbu Państwa, największy operator pocztowy na rynku krajowym. Zatrudnia ok. 62 tys. pracowników, a jej sieć obejmuje 7,6 tys. placówek, filii i agencji pocztowych w całym kraju.