Czytasz dzięki

Poczta Polska zawiesza przyjmowanie przesyłek za granicę

PAP, DI
opublikowano: 14-03-2020, 21:05

W poniedziałek Poczta Polska wstrzymuje przyjęcia przesyłek do innych krajów – poinformowała w sobotę spółka. Zmieni się też organizacja pracy jej placówek.

Jak czytamy w komunikacie, "respektując wytyczne rządu sformułowane w specustawie dotyczącej zapobiegania i zwalczania koronawirusa oraz związane z ogłoszeniem stanu epidemicznego, od najbliższego poniedziałku (16.03 br.) w związku z zawieszeniem transportu lotniczego Poczta wstrzymuje przyjęcia przesyłek do innych krajów".

Poczta skraca również czas pracy placówek w dni robocze do sześciu godzin, przy czym w wybrane dni placówka będzie czynna w godz. 14-20 lub zamiennie przez trzy godziny w sobotę. Także pozostałe placówki czynne dotychczas w soboty będą obsługiwać klientów przez trzy godziny - podano w komunikacie.

Spółka poinformowała, że praca placówek całodobowych także zostaje skrócona. Placówki te będą czynne przez 7 dni w tygodniu od godz. 8:00 do 20:00. Natomiast punkty obsługi klienta w Galeriach Handlowych będą nieczynne - czytamy.

Jak podkreślono, organizacja obsługi klienta w placówkach pocztowych będzie oparta o zasadę, że przy każdym czynnym okienku może przebywać jedna osoba.

"Mając na uwadze bezpieczeństwo klientów i pracowników w placówkach zostały już wprowadzone tzw. STREFY OCHRONNE w bezpośredniej obsłudze klienta. Osoby wchodzące do placówki proszone są o zachowanie odległości około 1,5 metra podczas oczekiwania na obsługę i pozostawanie za znajdującą się na podłodze taśmą także w trakcie obsługi. Bliżej do pracownika klienci powinni podchodzić jedynie w celu okazania dokumentów i innych niezbędnych czynności, na wyraźną prośbę pracownika Poczty" - czytamy.

Spółka zaznaczyła, że nie zmienia zasad wypłaty przekazów rentowo-emerytalnych. Dla osób objętych kwarantanną, a pobierających te świadczenia zostaną wdrożone szczególne procedury. Dodano, że Poczta jest w kontakcie z regionalnymi inspektorami sanitarnymi w tym zakresie - podano.

Poinformowano, że płyny dezynfekcyjne i rękawiczki oraz dodatkowe środki dla pracowników zostały już kupione, w weekend trwa ich dystrybucja, aby środki te najpóźniej w poniedziałek trafiły do wszystkich pracowników mających kontakt z klientami.

b960cf00-66b9-11ea-bc55-0242ac130003
Zdrowy Biznes
Bądź na bieżąco z informacjami dotyczącymi wpływu pandemii koronawirusa na biznes oraz programów pomocowych
ZAPISZ MNIE
Zdrowy Biznes
autor: Katarzyna Latek
Wysyłany nieregularnie
Katarzyna Latek
Bądź na bieżąco z informacjami dotyczącymi wpływu pandemii koronawirusa na biznes oraz programów pomocowych
ZAPISZ MNIE

Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa.

Kliknij w link w wiadomości, aby potwierdzić subskrypcję newslettera.
Jeżeli nie otrzymasz wiadomości w ciągu kilku minut, prosimy o sprawdzenie folderu SPAM.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: PAP, DI

Polecane