Rada Nadzorcza przyjęła banku strategię na lata 2010-2013. Pocztowy z banku rozliczeniowego chce stać się masowym bankiem detalicznych z silną kompetencją w obsłudze mikrofirm i MSP. Udział dominującej w latach ubiegłych działalności rozliczeniowej w przychodach banku ma spaść do ok. 10 proc. na rzecz 60 proc. udziału bankowości detalicznej i 30 proc. bankowości instytucjonalnej. Nadrzędnym celem biznesowym jest pozyskiwanie klientów detalicznych z segmentu nieubankowionych, tj. grupy od 6 do 9 mln dorosłych Polaków. W ten sposób Bank Pocztowy chce przyczynić się do zmiany cywilizacyjnej. Przyjęta przez RN strategia Banku Pocztowego na lata 2010-2013 określa pozycjonowanie strategiczne oraz cele biznesowe i finansowe.
„Mamy jasno określoną misję, wizję i cele Banku Pocztowego. Wiemy, co jest
nam potrzebne do ich realizacji i teraz możemy skupić się na działaniu” - mówi
Tomasz Bogus, prezes Banku Pocztowego.
Bank chce kierować swoją ofertę
do detalicznych klientów masowych, w szczególności mieszkańców małych miast i
wsi, rencistów i emerytów, a także osób, które do tej pory nie korzystały z
usług bankowych. Jednocześnie bank zbuduje specjalną ofertę dla mikrofirm oraz
MŚP, a także jednostek samorządu terytorialnego (JST) i mieszkalnictwa. Bank
chce integrować sprzedaż produktów finansowych na Poczcie i maksymalizować jej
przychody z tej działalności, a budując sieć mikrooddziałów aktywnie wspierać
restrukturyzację Poczty Polskiej.
Bank chce oferować „prostą i dostępną bankowość”, bez zawiłych procedur i skomplikowanych produktów, poprzez największą sieć sprzedaży w Polsce: pocztowe stanowiska finansowe i mikrooddziały w urzędach pocztowych, placówki Banku, internet i telefon.
Obecnie z usług banku korzysta 540 tys. klientów detalicznych. Na koniec 2013
roku bank chce mieć 1,3 mln klientów indywidualnych i 200 tys. mikrofirm.