Pocztowy chce szybciej niż rynek

DI
opublikowano: 2010-05-04 12:04

Do 2013 r. Bank Pocztowy chce potroić liczbę klientów i obsługiwać ich aż 1,5 mln. Planuje wejść do pierwszej dwudziestki banków w Polsce pod względem sumy bilansowej.  A w 2011 chce wejść na GPW.

Rada Nadzorcza przyjęła banku strategię na lata 2010-2013. Pocztowy z banku rozliczeniowego chce stać się masowym bankiem detalicznych z silną kompetencją w obsłudze mikrofirm i MSP. Udział dominującej w latach ubiegłych działalności rozliczeniowej w przychodach banku ma spaść do ok. 10 proc. na rzecz 60 proc. udziału bankowości detalicznej i 30 proc. bankowości instytucjonalnej. Nadrzędnym celem biznesowym jest pozyskiwanie klientów detalicznych z segmentu nieubankowionych, tj. grupy od 6 do 9 mln dorosłych Polaków. W ten sposób Bank Pocztowy chce przyczynić się do zmiany cywilizacyjnej. Przyjęta przez RN strategia Banku Pocztowego na lata 2010-2013 określa pozycjonowanie strategiczne oraz cele biznesowe i finansowe.

„Mamy jasno określoną misję, wizję i cele Banku Pocztowego. Wiemy, co jest nam potrzebne do ich realizacji i teraz możemy skupić się na działaniu” - mówi Tomasz Bogus, prezes Banku Pocztowego.
Bank chce kierować swoją  ofertę do detalicznych klientów masowych, w szczególności mieszkańców małych miast i wsi, rencistów i emerytów, a także osób, które do tej pory nie korzystały z usług bankowych. Jednocześnie bank zbuduje specjalną ofertę dla mikrofirm oraz MŚP, a także jednostek samorządu terytorialnego (JST) i mieszkalnictwa. Bank chce integrować sprzedaż produktów finansowych na Poczcie i maksymalizować jej przychody z tej działalności, a budując sieć mikrooddziałów aktywnie wspierać restrukturyzację Poczty Polskiej.

Bank chce oferować „prostą i dostępną bankowość”, bez zawiłych procedur i skomplikowanych produktów, poprzez największą sieć sprzedaży w Polsce: pocztowe stanowiska finansowe i mikrooddziały w urzędach pocztowych, placówki Banku, internet i telefon.

Obecnie z usług banku korzysta 540 tys. klientów detalicznych. Na koniec 2013 roku bank chce mieć 1,3 mln klientów indywidualnych i 200 tys. mikrofirm.

Organizator

Puls Biznesu

Autor rankingu

Coface