Zakończyła się trzecia edycja konkursu Profesjonalny Sprzedawca Roku — Polish National Sales Awards (PNSA). Finałowa gala odbyła się wczoraj w warszawskim hotelu Hilton. Wśród gości byli m.in. wiceminister gospodarki Rafał Baniak i marszałek województwa mazowieckiego Adam Struzik.
— Nagrodziliśmy najlepszych z najlepszych, creme de la creme sektora sprzedaży w Polsce. Do trzeciej edycji naszego konkursu zgłosiło się ponad dwukrotnie więcej firm aniżeli rok wcześniej. To wielki sukces nie tylko PNSA, ale przede wszystkim samego sektora, dla którego ważne są takie aspekty, jak poddanie się weryfikacji osiągnięć i nacisk na etykę w sprzedaży — twierdzi Elżbieta Pełka, założycielka i prezes PNSA.
Ważne dla środowiska
PNSA to jedyne w Polsce przedsięwzięcie, które promuje dobre praktyki i standardy sprzedaży. Za cel stawia sobie działanie na rzecz rozwoju przedsiębiorstw poprzez wspieranie działów sprzedaży, przy jednoczesnym tworzeniu etosu profesjonalnego sprzedawcy. Dlatego promuje najlepsze praktyki w sprzedaży, pomaga kształtować standardy sprzedaży na rynku polskim, motywuje handlowców do osiągania jak najlepszych wyników, promuje działania etyczne.
Konkurs jest przeznaczony dla wszystkich pracowników działów handlowych, a także dla zespołów i trenerów zajmujący się tą tematyką. Komisję sędziowską tworzą pracownicy naukowi, specjaliści i praktycy z zakresu zarządzania, sprzedaży, HR i szkoleń.
— Firmy często organizują eliminacje, w których wyłaniają do konkursu PNSA najlepszych członków zespołów sprzedażowych. Skutkiem takich działań jest profesjonalizm, a tym samym wysoki poziom zgłoszeń. Cieszy mnie konsekwencja niektórych firm, które mimo że ich kandydaci nie byli nagrodzeni w poprzednich edycjach, wyciągnęli wnioski z uwag przekazywanych przez kapitułę sędziowską i w tym roku wygrali — mówi Elżbieta Pełka.
Platforma komunikacji
Jej zdaniem rolą PNSA jest integracja społeczności sprzedawców w Polsce oraz nagradzanie i wyróżnianie jej najlepszych przedstawicieli. Przez ponad trzy lata PNSA stała się też platformą komunikacji sektora sprzedaży, zrzeszającą wokół siebie środowisko, które chce pokazać, jak jest on ważny dla gospodarki i rozwoju przedsiębiorstw.
— Celem konkursu jest nie tylko nagradzanie dobrych praktyk, ale także wymiana doświadczeń pomiędzy branżami — informuje Elżbieta Pełka.
W tym roku handlowcy rywalizowali w dziewięciu kategoriach. Komisje sędziowskie, które nadzorowała kapituła w składzie: Ewa Visan, Krzysztof Pilkiewicz, dr Krzysztof Cybulski i przedstawiciele PwC wybrała 24 finalistów, z których wyłoniono siedmiu laureatów. "Puls Biznesu" był patronem medialnym trzeciej edycji konkursu PNSA.
Laureaci i wyróżnieni w konkursie "Profesjonalny Sprzedawca Roku"
Kategoria I: Menedżer Sprzedaży Roku
Laureat: Maciej Kruczek, regionalny kierownik sprzedaży ds. handlu nowoczesnego, Unilever Polska
Wyróżnienie: Krzysztof Klimczak, dyrektor sprzedaży, v-ce prezes zarządu, Strauss Cafe Poland
Kategoria II: Zespół Sprzedaży Roku
Laureat: Anna Miastkowska, Kierownik Salonu Sprzedaży, PTK Centertel Sp. z o.o.
Wyróżnienie: Maria Kozak, Kierownik Salonu, Acus M. Sobiech i P.Stefaniuk Sp.J. – salony Caterina
Kategoria III: Trener Sprzedaży Roku
Laureat: Piotr Chwaleba, kierownik ds. rozwoju kadry menedżerskiej, Polpharma Biuro Handlowe
Kategoria IV: Sprzedawca Roku
Wyróżnienie: Violetta Siudak, kasjer lotniczy, Polskie Linie Lotnicze LOT
Kategoria V: Innowacje w Dziedzinie Sprzedaży
Laureat: Justyna Porębska, head of group account, At Media
Wyróżnienie: Wioletta Wojtunik, szef zespołu menedżerów ds. klientów kluczowych, Fabryka Farb i Lakierów Śnieżka
Kategoria VI: Sprzedawca Roku – Sprzedaż Bezpośrednia
Wyróżnienie: Renata Skóra, kasjer lotniczy, Polskie Linie Lotnicze LOT S.A.
Kategoria VII: Menedżer Branży MLM
Laureat: Bogumiła Sroka, diamentowo-szafirowy menedżer, Forever Living Products
Wyróżnienie: Jarosław Łuczak, niezależny dystrybutor/poziom: Diamentowa Orchidea, Artur Trawiński, FM Group Polska
Kategoria VIII: Menedżer ds. Obsługi Klienta
Laureat: Joanna Gągała, kierownik działu Contact Center, Orange Customer Service
Wyróżnienie: Mariusz Ditkowski, dyrektor operacyjny, Orange Customer Service
Kategoria IX: Lider Samorządowy
Laureat: Grzegorz Benedykciński, burmistrz, Urząd Miejski w Grodzisku Mazowieckim