Czytasz dzięki

Podatki zniechęciły Toyotę do rozwoju w Indiach

ARŻ, Bloomberg
opublikowano: 15-09-2020, 13:27

Japoński koncern nie będzie dalej rozwijać się w Indiach ze względu na wysokie stawki podatkowe. To cios dla premiera Narendry Modi, który próbuje zwabić globalne firmy, aby zrównoważyły głębokie problemy gospodarcze spowodowane pandemią koronawirusa.

„Rząd utrzymuje tak wysokie podatki od samochodów i motocykli, że firmom trudno jest rozszerzać skalę działalności” - stwierdził Shekar Viswanathan, wiceprezes lokalnego oddziału Toyoty. „Wysokie opłaty powodują również, że posiadanie samochodu jest poza zasięgiem wielu konsumentów, co oznacza, że ​​fabryki są nieaktywne, a nowe miejsca pracy nie są tworzone” – dodał.

Toyota
Zobacz więcej

Toyota fot. Bloomberg

Toyota, jeden z największych producentów samochodów na świecie, rozpoczęła działalność w Indiach w 1997 roku. Jej lokalna jednostka jest w 89 proc. własnością japońskiej firmy i ma niewielki udział w rynku. W sierpniu było to zaledwie 2,6 proc. w porównaniu z prawie 5 proc. rok wcześniej.

W Indiach pojazdy silnikowe, w tym samochody, jednoślady i samochody sportowe (choć nie pojazdy elektryczne), podlegają opodatkowaniu w wysokości nawet 28 proc.. Do tego dochodzą dodatkowe opłaty, od 1 do nawet 22 proc., w zależności od typu, rozmiaru lub pojemności silnika samochodu. Podatek od czterometrowego SUV-a o pojemności silnika powyżej 1500 cm3 sięga nawet 50 proc.

Ze względu na duże obciążenia fiskalne w ostatnich latach z działalności w Indiach wycofały się także koncerny Ford i General Motors.

Cztery kółka
Newsletter na temat rynku motoryzacyjnego: premiery, nowości, branżowe ciekawostki.
ZAPISZ MNIE
×
Cztery kółka
autor: Łukasz Ostruszka
Wysyłany co dwa tygodnie
Łukasz Ostruszka
Newsletter na temat rynku motoryzacyjnego: premiery, nowości, branżowe ciekawostki.
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: ARŻ, Bloomberg

Polecane