Point Group znów atakuje telewizory

opublikowano: 25-02-2013, 00:00

Wydawca „Wprost” chce uruchomić dwa kanały telewizyjne. Do spółki z producentem „Familiady”.

Podobno Michał Lisiecki, prezes Platformy Mediowej Point Group (PMPG), nigdy nie przestał marzyć o własnej telewizji. Po tym jak w styczniu 2012 r., po trwającym trzy lata serialu pt. „uruchamianie Machina TV”, zakończonym odebraniem koncesji stacji, szef PMPG zadeklarował:

— Niezależnie od rezygnacji z koncesji na Machina TV, nadal jesteśmy zainteresowani wejściem na rynek telewizyjny. Teraz właściciel „Wprost” i „Do Rzeczy” utemperował swój apetyt. Media Works, spółka zależna PMPG, podpisała właśnie list intencyjny z producentem telewizyjnym Astro, notowanym na NewConnect. Co zbliżyło obie spółki? Chęć zabłyśnięcia w telewizji.

— Strony postanowiły, że zainteresowane są podjęciem wzajemnej współpracy przy uruchomieniu i rozpowszechnianiu przez Media Works dwóch programów telewizyjnych — poinformowała PMPG w komunikacie. Spółka Media Works oświadczyła też w liście intencyjnym, że w celu rozpowszechniania programów telewizyjnych zamierza ubiegać się o uzyskanie koncesji na ich rozpowszechnianie na pierwszym multipleksie. Astro znana jest głównie z jednego programu, który zawsze zaczyna się od żartu Karola Strasburgera. Dzięki produkcji „Familiady” na potrzeby TVP Astra wypracowała w zeszłym roku 3,6 mln zł przychodów. Jednak wobec cięcia kosztów w telewizji publicznej, ograniczenia liczby emisji „Familiady” i jej malejącej popularności Astra od kilku kwartałów przynosi pokaźne straty. Zeszły rok spółka zakończyła ponad 2,5 mln zł straty netto. Właścicielem większości akcji producenta „Familiady” jest Ryszard Krajewski, założyciel Superstacji, którą w 2009 r. sprzedał Polsatowi.

— Strony postanowiły, że w ramach współpracy Astro jest gotowa oddać w dzierżawę na rzecz Media Works będącą w jej posiadaniu infrastrukturę techniczną niezbędną do rozpowszechniania programów telewizyjnych, a także oddać w najem niezbędną powierzchnię studyjną, jak i udostępnić swoje doświadczenie, wiedzę i know-how w produkcji programów telewizyjnych — informuje PMPG.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Karol Jedliński

Polecane