Polacy kupują auta na wyprzedażach

DI, SAMAR
opublikowano: 22-06-2012, 15:50

Polacy kupują na wyprzedażach nie tylko ciuchy i elektronikę. Polują też na nowe samochody.

- Wyprzedaże aut z poprzedniego rocznika - na początku każdego roku z niecierpliwością czeka na nie liczne grono klientów. Nie inaczej było także w tym roku. Od stycznia do maja w Polsce zarejestrowano 124,3 tys. nowych aut osobowych, z tego aż 60,2 tys. stanowiły samochody wyprodukowane w 2011 r., czyli 48,4 proc. wszystkich zarejestrowanych nowych aut - czytamy w raporcie Instytutu Badań Rynku Motoryzacyjnego Samar.

Zobacz więcej

Opel najlepiej wykorzystuje czas wyprzedaży w Polsce (fot. Bloomberg)

Okazuje się, że klientów znajdywały auta wyprodukowane nie tylko w zeszłym roku, ale nawet dwa lata temu. Zarejestrowano 347 nowych aut z rocznika 2010.

Który producent najlepiej kusił klientów podczas wyprzedaży? Z raportu Samar wynika, że Opel (5,5 tys. zarejestrowanych samochodów), który wyprzedził Hyundaia (5,1 tys.) i Skodę (prawie 5 tys.). Ciekawe są dane w przypadku japońskiego koncernu Mitsubishi. Samar podaje, że "blisko 92 proc. samochodów tej marki zarejestrowanych do końca maja zostało wyprodukowanych w 2011 r."

Więcej przeczytasz na stronie Instytutu Samar>>

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: DI, SAMAR

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu