Polacy narzekają na przeciążenie pracą po godzinach

opublikowano: 26-03-2019, 22:00

Zachowanie work-life balance jest nie lada wyzwaniem dla zatrudnionych. Przełożeni nie ułatwiają im zadania.

Jak wynika z raportu „Nowa era motywacji”, zrealizowanego przez firmy Hays Poland i Mind & Soul Business, pracodawcy w Polsce nie przejmują się kwestią tzw. work-life balance (koncepcja, która za cel stawia równowagę między życiem prywatnym a zawodowym). Aż 34 proc. osób, które wykonują obowiązki zawodowe poza godzinami pracy, robi to pod naciskiem przełożonych. Większość doświadcza też różnego rodzaju problemów w niemal wszystkich ważnych sferach życia, takich jak bezpieczeństwo finansowe, relacje z innymi i zdrowie.

Liczba nadgodzin wzrasta wraz z poziomem zajmowanego stanowiska. Tak pracuje już 42 proc. specjalistów, 65 proc. dyrektorów i niemal wszyscy prezesi oraz osoby zarządzające. I choć z jednej strony rodacy uważają, że ponad 40 godz. pracy tygodniowo to odpowiedni wymiar pracy, to z drugiej zaczynają odczuwać przeciążenie związane z nadmierną ilością obowiązków. Presja, jaką sobie narzucają, wynika po części z braku satysfakcji w obszarze wynagrodzenia, a dążenie do wyższych dochodów jest jednym z głównych powodów pracy po godzinach.

Warto zauważyć, że nadmiar pracy, a więc i brak czasu na życie prywatne, przekłada się negatywnie na samopoczucie oraz kontakty z innymi ludźmi. Jak wynika z badania, Polacy utrzymują zażyłe relacje przeciętnie z zaledwie 2-3 osobami. Ponadto często nie dbają o nie jak należy. Niewielkiej liczbie bliskich rodacy poświęcają mało czasu — partnerom życiowym średnio 6 godz. tygodniowo, a dzieciom — 9. Presja odbija się również na zdrowiu. Już 90 proc. Polaków odczuwa ciągły ból — najczęściej pleców, głowy, karku oraz mięśni. Im większy stres, tym więcej dolegliwości. Wśród najbardziej uciążliwych rodacy wymieniają kłopoty ze snem oraz przewlekłe zmęczenie. Niemal co trzeci menedżer przyznaje się też do przeżywania regularnych napadów lęku.

Zdrowy Biznes
Bądź na bieżąco z informacjami dotyczącymi wpływu pandemii koronawirusa na biznes oraz programów pomocowych
ZAPISZ MNIE
×
Zdrowy Biznes
autor: Katarzyna Latek
Wysyłany nieregularnie
Katarzyna Latek
Bądź na bieżąco z informacjami dotyczącymi wpływu pandemii koronawirusa na biznes oraz programów pomocowych
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Paulina Kostro

Polecane