Polacy pokochali assistance

O połowę wzrosła liczba klientów, którzy korzystają z pomocy. W ubiegłym roku było to ponad 1,7 mln osób.

Na rynek wróciła wiosna. Po chudym 2013 r., w którym branża assistance odnotowała spadek liczby klientów korzystający, z jej usług, ubiegły rok zakończył się spektakularnym wzrostem.

Z raportu przygotowanego przez Mondial Assistance i Nielsen Polska wynika, że 2014 r. po pomoc sięgnęło ponad 1,7 mln Polaków — o 650 tys. więcej niż rok wcześniej. Tomasz Frączek, prezes Mondial Assistance, podkreśla, że towarzyszy temu wzrost świadomości klientów. Dwóch na trzech Polaków wie już, co to jest assistance. Dwa lata temu — niecała połowa.

Dodatkowo usługi assistance przestają się kojarzyć z holowaniem zepsutego lub uszkodzonego auta, które jest powszechniedodawane do ubezpieczeń komunikacyjnych. Coraz większy odsetek badanych wskazuje, że assistance to po prostu usługi pomocowe lub ratunkowe. Wzrost widać w każdej kategorii świadczeń. Wyjątkiem jest usługa concierge, która nie przedarła się do świadomości społecznej.

— Duży wpływ na wzrost popularności usług assistance miały rosnące wydatki branży finansowej na reklamę. W ubiegłym roku banki wydały o 24 proc. więcej na marketing kont bankowych, a ubezpieczyciele przeznaczyli na reklamę polis komunikacyjnych o 169 proc. więcej niż w 2013 r. Częstym elementem tych reklam są usługi assistance — mówi Szymon Mordasiewicz, dyrektor w Nielsen Polska. Przykładem jest zimowa kampania reklamowa PZU „Renifer zastępczy”, który faktycznie jest reklamą usługi assistance samochodu zastępczego.

Swoją cegiełkę do rozwoju rynku dorzuciły także banki. W 2013 r. zamroziły współpracę z firmami assistance z uwagi na przygotowywaną przez Komisję Nadzoru Finansowego rekomendację U, która reguluje zasady sprzedaży polis przez banki. W ubiegłym roku już znacznie śmielej współpracowały z branżą, co pozytywnie wpłynęło na jej wyniki.

W ocenie Tomasza Frączka, firmy assistance mają przed sobą dobre perspektywy rozwoju. Wszystko dzięki temu, że po ich usługi sięga coraz więcej osób młodych.

— Mowa o pokoleniu, które bardzo ceni sobie wolny czas i woli go spędzić na czymś innymi niż np. naprawianiu zepsutego kranu — podkreśla prezes Mondial Assistance. Z badania wynika, że po assistance coraz częściej sięgają kobiety. Wcześniej głównym odbiorcą usługi byli mężczyźni, głównie kierowcy.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Mariusz Gawrychowski

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu