Polacy pokochali subskrypcję samochodów

Partnerem publikacji jest Škoda Polska.
opublikowano: 13-09-2022, 14:44
aktualizacja: 19-09-2022, 09:42
Play icon
Posłuchaj
Speaker icon
Close icon
Zostań subskrybentem
i słuchaj tego oraz wielu innych artykułów w pb.pl

Coraz więcej Polaków decyduje się na długoterminowy wynajem auta, jako alternatywę dla leasingu bądź kupna własnego samochodu.

75 proc. przedstawicieli pokolenia Y wykazuje zainteresowanie wynajmem auta, stawiając tę możliwość wyżej niż perspektywę kupna własnego pojazdu.

W przeszłości model posiadania na własność przedmiotów był mocno zakorzeniony w naszej kulturze. Każdy chciał być właścicielem domu, sprzętów RTV i AGD, czy samochodu. W ostatnim czasie możemy jednak zaobserwować zmianę zachowań konsumentów. Coraz większą popularność zyskują modele subskrypcyjne – szczególnie młodsze pokolenia wolą mieć stały miesięczny dostęp do usług, niż posiadać coś na własność. Sztandarowym przykładem takiego rozwiązania są popularne platformy streamingowe, na których klienci mogą oglądać filmy i seriale, albo słuchać muzyki.

Dane potwierdzają tę tendencję. Około 33 proc. osób z pokolenia Y (ur. między 1980 a 1990 r.) woli model usługowy od posiadania przedmiotów na własność – wynika z badania „The Sharing Economy” opublikowanego przez PricewaterhouseCoopers. W Polsce również widzimy rozwój tego trendu – 25 proc. z nas już teraz ma podpisaną przynajmniej jedną umowę z dostawcą usług subskrypcyjnych, a kolejne 5 proc. Polaków realnie rozważa taką możliwość.

Transformacja branży motoryzacyjnej

Branża motoryzacyjna również została dotknięta przez ewolucję w zachowaniu konsumentów. Długoterminowy wynajem samochodu powoli staje się realną alternatywą dla kupna bądź leasingu samochodu. Ten model usługowy nie przedostał się jeszcze do świadomości społecznej, jako że tylko 22 proc. Polaków słyszało o tej możliwości, a tylko 5 proc. skorzystało z takiej oferty – wynika z badania Škoda Najem All Inclusive, przeprowadzonego przez agencję Opinia24, na zlecenie Škoda Polska. Z badania wynika również, że większość Polaków wciąż nie jest przekonanych do wynajmu samochodów, zarówno długoterminowego, jak i krótkoterminowego - 68 proc. respondentów nigdy nie korzystało z takiego rozwiązania.

Sytuacja wygląda jednak znacząco inaczej w przypadku młodszych członków naszego społeczeństwa – aż 75 proc. przedstawicieli wspomnianego wcześniej pokolenia Y wykazuje zainteresowanie takim modelem wynajmu auta, stawiając tę możliwość wyżej niż perspektywę kupna własnego pojazdu. Takie przekonanie jest najprawdopodobniej podyktowane wygodą – wynika z badania Škody. W dalszej części raportu czytamy, że najbardziej uciążliwymi aspektami codziennego użytkowania auta są m.in. niespodziewane awarie, a także koszty napraw i ubezpieczenia. Dla 20 proc. Polaków przeglądy i wymiana opon są przykrym obowiązkiem, z którego najchętniej by zrezygnowali.

Zapytani respondenci wykazali, że najatrakcyjniejszymi elementami takiego modelu są właśnie aspekty związane z komfortem użytkowania. Są to: pewność otrzymania sprawdzonego auta, bezproblemowość, oraz szeroki pakiet usług dodatkowych. Kluczowa także jest oferta cenowa i wysoka dostępność samochodów. Wydaje się, że to właśnie te czynniki są przyczyną zwiększającej się popularności długoterminowego wynajmu samochodów.

Wiele wskazuje na to, że długoterminowy wynajem aut zostanie z nami na dłużej. Pomimo że wciąż znacząca część Polaków preferuje posiadać samochód na własność (ok. 33 proc. ankietowanych), to rynek najmu aut w Polsce może w niedługim czasie się podwoić, jako że dynamicznie zwiększa się ilość osób deklarujących chęć skorzystania z takiego rozwiązania.

Wpływ na ten trend może mieć nadchodzący kryzys gospodarczy, wywołany skutkami pandemii COVID i wojną na Ukrainie. Dlatego coraz więcej osób uważa, że najem jest dobrym rozwiązaniem w czasach recesji gospodarczej – uznało tak 25 proc. respondentów z raportu Škody. Ponadto ok. 33 proc. z nich sądzi, że ten model usługowy zyska na popularności w ciągu najbliższej dekady.

Rozwiązanie skrojone pod potrzeby klienta

W odpowiedzi na zmieniające się potrzeby konsumentów Škoda wprowadziła na rynek nowy produkt: Škoda NAJEM ALL INCLUSIVE. Jest to elastyczne rozwiązanie umożliwiające klientom długoterminową subskrypcję auta. Oferta jest skierowana do klientów indywidualnych, osób posiadających własne działalności gospodarcze, a także do małych i średnich przedsiębiorstw. Osoby decydujące się na skorzystanie z oferty czeskiego producenta mogą liczyć na skrojony pod ich potrzeby i preferencje plan najmu. Klient sam wybiera długość umowy (między 2-4 lata), a także deklaruje przewidywany roczny przebieg auta.

Škoda NAJEM ALL INCLUSIVE zapewnia stałą miesięczną opłatę, za którą klient otrzymuje pełen wachlarz usług. Nie musi samodzielnie zajmować się wieloma uciążliwymi kwestiami, związanymi z utrzymywaniem samochodu. W cenę wliczone jest ubezpieczenie komunikacyjne (OC/AC/NNW), assistance VWFS, a także pełna obsługa serwisowa. Klienci mogą również liczyć na otrzymanie samochodu zastępczego w przypadku awarii lub wypadku drogowego.

>>>>> Sprawdź ofertę SKODY tu <<<<<

Kolejną niezwykle istotną korzyścią dla kierowców decydujących się na skorzystanie z oferty jest dostosowanie różnych dodatkowych usług do własnych potrzeb. Klient sam może wybrać te rozwiązania, które go najbardziej interesują. Dobrym przykładem jest możliwość połączenia samochodu ze smartfonem lub laptopem za pomocą aplikacji. Należy podkreślić, że te wszystkie dodatkowe usługi są wciąż zawarte w jednej, podstawowej racie, która pozostaje niezmienna przez cały czas trwania umowy.

Po zakończeniu długoterminowego wynajmu klient otrzymuje możliwość wymienienia auta na nowy samochód ze stajni Škoda w ramach kolejnej umowy.

Škoda NAJEM ALL INCLUSIVE to jeden z pierwszych kroków w przyszłość branży motoryzacyjnej. Firma stara się podążać za dynamicznie zmieniającym się światem i tworzyć nowoczesne rozwiązania, które odpowiadają na potrzeby klientów. Jest to perfekcyjne rozwiązanie dla osób, które nie chcą długoterminowego zobowiązania, jakie najczęściej wiąże się z kredytem bądź leasingiem, a zależy im na wygodnej i kompleksowej usłudze z minimum formalności.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Polecane