Polacy stawiają na m-zakupy

opublikowano: 13-12-2018, 22:00

Popularność zakupów internetowych stabilnie rośnie. Jednym z czynników, który na to wpływa, jest możliwość ich realizacji również na urządzeniach mobilnych.

Warto zaznaczyć, że jest to forma, po którą coraz częściej sięgają polscy e-konsumenci. Już 68 proc. z nich uznało, że zdarza im się robić zakupy w ten sposób co najmniej okazjonalnie — wynika z analizy Mastercard. Natomiast już co ósmy (13 proc.) badany deklaruje, że robi zakupy internetowe wyłącznie na smartfonie. 18 proc. respondentów twierdzi, że kupuje mobilnie częściej niż raz na tydzień (co jest najwyższym wynikiem w Europie), a raz w tygodniu — 27 proc. Dla polskich e-konsumentów największymi zaletami zakupów z wykorzystaniem telefonu są szybkość (63 proc.) oraz tzw. płatności one-click (33 proc.), które pozwalają kupującemu na realizowanie transakcji jednym kliknięciem, bez konieczności podawania pełnych danych karty podczas kolejnych płatności dokonywanych przez np. portfele cyfrowe.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Paulina Kostro

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu