Polacy ułatwią komunikację niesłyszącym

opublikowano: 19-01-2016, 12:54

Migam, czyli tłumacz języka migowego, został laureatem polskiej edycji konkursu Chivas The Venture. Teraz zmierzy się ze światowymi rywalami.

Za usługą Migam, pozwalającą na szybką realizację połączeń wideo z tłumaczami języka migowego, stoją Tomasz Gniewek i Przemek Kuśmierek. Ich rozwiązanie odpowiada na potrzebę osób niesłyszących, których na świecie żyje ok. 72 mln. Narzędzie burzy bariery komunikacyjne pomiędzy osobami głuchoniemymi i słyszącymi i ułatwia integrację społeczną. Jest przydatne, bo język migowy od „standardowego” języka pisanego różni się gramatycznie i składniowo. 

Zobacz także
Agnieszka Osytek z Migam podczas finałowego wystąpnienia na Chivas The Venture
Agnieszka Osytek z Migam podczas finałowego wystąpnienia na Chivas The Venture
Chivas The Venture

- Usługę oferujemy instytucjom państwowym i podmiotom biznesowym, które mają do czynienia z klientami indywidualnymi. Naszymi klientami są banki, sklepy, instytucje medyczne, edukacyjne, urzędy. Rozliczamy się w ramach miesięcznej subskrypcji – wyjaśnia Agnieszka Osytek z Migam. 

Kolejnym ułatwieniem, jakie chce w przyszłości zaoferować Migam jest automatyczny tłumacz języka migowego. Obecnie trwają prace nad przygotowaniem rozwiązania, które w wielu przypadkach pozwoli na komunikację bez udziału osób trzecich.

Teraz projekt Migam został zauważony i doceniony przez jury konkursu Chivas The Venture, promującego start-upy, których rozwiązania, przy zachowaniu komercyjnych wymogów, pomagają w rozwiązywaniu problemów społecznych. Zwycięzcy przedstawią swój koncept w Nowym Jorku, podczas globalnego finału. Wygrana w konkursie pozwoliłaby młodej firmie na rozwój narzędzia i rozbudowę zespołu. 

- Obecnie działamy w Polsce, ale mamy już plany wychodzenia na inne rynki. Mamy nawiązane odpowiednie relacje, brakuje jeszcze finansowania, żeby stworzyć zespoły w innych krajach – dodaje Agnieszka Osytek. 

Puls Innowacji
Najważniejsze informacje o rozwoju i finansowaniu nowych technologii. Ciekawostki ze świata gigantów, start-upów i funduszy VC
ZAPISZ MNIE
×
Puls Innowacji
autor: Anna Bełcik
Wysyłany raz w tygodniu
Anna Bełcik
Najważniejsze informacje o rozwoju i finansowaniu nowych technologii. Ciekawostki ze świata gigantów, start-upów i funduszy VC
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.

Dodatkowo w polskiej edycji konkursu Chivas The Venture przyznano dwa wyróżnienia. Otrzymali je twórcy projektów: Emerald i Jillion. Pierwszy to elektroniczne urządzenie, które mierzy parametry powietrza i określa poziom zawartych w nim substancji biochemicznych. Produkt jest kierowany w szczególności do osób zmagających się z alergią czy astmą. Do urządzenia mierniczego dołączona jest aplikacja, która w czasie rzeczywistym pokazuje parametry mikroklimatu.

- 90 proc. naszego życia spędzamy w pomieszczeniach zamkniętych, gdzie powietrze jest 8-9 razy bardziej zanieczyszczone niż na zewnątrz. Stworzyliśmy narzędzie mierzące substancje biochemiczne, które wdychamy. To tak, jakby mieć w domu swoje własne laboratorium powietrza – wyjaśnia Wojciech Czajkowski z Emerald.

Drugi z wyróżnionych projektów, Jillion, to platforma do finansowania społecznościowego, w której wystawiane są zarówno produkty, jak i usługi, a większość uzyskanego tą drogą dochodu przekazywana jest na określony cel społeczny, np. sfinansowanie zabiegu medycznego czy remont szkoły. 

- Na platformie Jillion wspierający nie dają datków pieniężnych, zamiast tego monetyzują swój czas, umiejętności, dobra. Dochód przeznaczają na wybrane projekty. Ponieważ dochód jest około trzy razy wyższy niż średnia wpłata na tradycyjnej platformie crowdfundingowej, mniejsze grupy ludzi mają szansą na to, by robić coś ważnego – zaznacza Edyta Kotowicz z Jillion.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Anna Bełcik

Polecane