Polacy wśród cyfrowych liderów

Anna BełcikAnna Bełcik
opublikowano: 2017-07-10 22:00
zaktualizowano: 2017-07-10 19:14

Mastercard sprawdził podejście Europejczyków do nowoczesnej bankowości. Przebadani zostali internauci z 11 krajów. Polacy znaleźli się w czołówce pod względem aktywności konsumenckiej i innowacyjności oferty działających w kraju instytucji finansowych. Jak się okazuje, w Polsce już 91 proc. użytkowników co najmniej raz w miesiącu dokonuje transakcji online lub przez smartfon (45 proc. — raz w tygodniu). 68 proc. sięga po elektroniczne rozwiązania, ponieważ korzystanie z usług finansowych jest wówczas prostsze i bezpieczniejsze. Jedynie 2 proc. Polaków w pełni wystarcza tradycyjna bankowość (średnia w Europie — 5 proc.). Z badania wynika również, że 35 proc. respondentów odwiedziło oddział swojego banku w ciągu minionego miesiąca, 70 proc. — ostatniego roku. Jednak 91 proc. Polaków uważa, że tradycyjne banki nie znikną z rynku co najmniej przez najbliższe 10 lat. Zdaniem 68 proc. badanych ich liczba będzie się regularnie zmniejszać. Analiza Mastercarda uwzględniła dodatkowo poziom innowacyjności usług cyfrowych oferowanych przez instytucje finansowe w Europie. Do zestawienia najbardziej innowacyjnych firm trafiło pięć podmiotów z Polski: ING Bank Śląski, mBank, Bank Millennium, Bank Pekao, PKO Bank Polski.

88 proc. Tylu Polaków korzysta z bankowości online i mobilnej. Na świecie wyższy odsetek wskazań odnotowano w Hiszpanii, Rosji i w Szwecji. Średnia w Europie wynosi 85 proc. — wynika z badania Mastercarda.

63 proc. Taki odsetek ankietowanych docenia bankowość za łatwość użycia. 59 proc. Polaków wskazuje na oszczędność czasu, 51 proc. — bezpieczeństwo, a 48 proc. — niskie opłaty.

37 proc. Tylu ankietowanych uważa, że obecnie banki powinny pracować nad łatwością korzystania z usług z dowolnego miejsca, 34 proc. oczekuje natomiast lepszych rozwiązań do kontroli wydatków w czasie rzeczywistym.