Konsumenci wydają na nie nieco więcej niż w ubiegłym roku. Średnie miesięczne wydatki na zakup odzieży i akcesoriów ubraniowych wynoszą w badanej grupie 224 zł miesięcznie. W przypadku obuwia skłonni jesteśmy zapłacić 299 zł miesięcznie. W internecie chętnie kupujemy też książki i płyty, płacąc za nie w analizowanym przedziale czasowym średnio 99 zł, a także sprzęt RTV/AGD (średnio 632 zł) i urządzenia mobilne (362 zł).

Więcej wydawać w internecie są gotowi zwłaszcza mężczyźni oraz osoby młode — w wieku od 15 do 24 lat.
CIEKAWE DANE:
30 proc. - Taki odsetek internautów badanych przez Gemiusa zadeklarował, że w ciągu najbliższego roku zwiększy wydatki na zakupy w sieci. Natomiast 52 proc. ankietowanych zamierza utrzymać je na dotychczasowym poziomie, a 6 proc. — zmniejszyć.
68 proc. - Tylu e-konsumentów przy częstych zakupach najchętniej korzysta z „szybkiego przelewu przez specjalny serwis internetowy”, uważając go za najbardziej wygodny. W ubiegłym roku opcję tę wskazało 62 proc. badanych…
42 proc. - ...a tylu nadal woli zapłacić gotówką bezpośrednio u kuriera. 41 proc. e-klientów wybiera przesyłkę za pobraniem (w badaniu zastosowano ankietę wielokrotnego wyboru).