Polacy zmieniają opony

MIB
opublikowano: 2011-11-24 00:00

Badanie

Co dwudziesty Polak jeździł ubiegłej zimy na letnich oponach to wynik badania przeprowadzonego przez TNS OBOP.

79 proc. ankietowanych używało w lutym 2011 r. opon zimowych, 13 proc. zdecydowało się na ogumienie całoroczne, 3 proc. nie znało rodzaju opon w jakie wyposażone było ich auto.

Używanie letnich opon, zimą zadeklarowało 5 proc. badanych. Najczęściej decydują się na to osoby w wieku 30-39 lat (10 proc.). Najpopularniejsza marka opon używanych zimą przez Polaków to Dębica, ogumienia tej marki używa 19 proc. ankietowanych. Na kolejnych miejscach plasują się Michelin (13 proc.) oraz Goodyear (7 proc.).

Co ciekawe, blisko co czwarta (23 proc.) osoba odpowiadająca za serwisowanie auta nie pamięta w opony jakiej marki wyposażono jej samochód.

— Większość z nas jest już przyzwyczajona do sezonowej zmiany ogumienia, jednak nadal co piąty Polak odpowiedzialny za serwisowanie auta w gospodarstwie domowym nie decyduje się na skorzystanie zimą z opon przeznaczonych specjalnie na tę porę roku. Stosunkowo dużą grupę stanowią zwolennicy opon całorocznych, są one popularne zwłaszcza wśród kierowców ze starszych grup wiekowych. Powodem często jest oszczędność, im gorsza sytuacja materialna, tym rzadziej decydujemy się na zakup drugiego kompletu opon — komentuje wyniki badania dr Magdalena Sawińska, lider sektora badań rynku motoryzacyjnego TNS OBOP.