Policja i armia lepsze niż Porshe

Młodych Niemców pociąga stabilna praca finansowana przez państwo. Uczniowie wolą posady w policji i wojsku niż w takich firmach, jak BMW, Porsche, Adidas czy Microsoft.

Zobacz więcej

FOT. BLOOMBERG

Niemiecki Trendence Institut po raz kolejny zapytał młodych Niemców w ramach projektu Schülerbarometer. Młodzież, która kończy szkoły średnie, wskazała najlepszych, jej zdaniem, pracodawców w kraju. Wnioski? Umacnia się pozycja policji i armii. W największej gospodarce Starego Kontynentu młodzież jako top pracodawcę najczęściej wskazywała policję. Postawiło na nią 12,1 proc. badanych, czyli o 1,5 proc. więcej niż przed rokiem. Trzecie miejsce zajęła Bundeswehra — w niemieckiej armii chciałoby pracować 8,7 proc. młodych Niemców, o 1,3 proc. więcej niż w 2012 r. Służby państwowe przedzielił telewizyjny gigant — ProSiebienSat.1, którego wskazało 9 proc. badanych. Na czwartym miejscu — podobnie jak w poprzednim rankingu — wylądowało BMW, ale bawarskiego producenta luksusowych aut wskazało tym razem prawie 1 proc. mniej uczniów. Z dziewiątej pozycji na piątą awansował inny słynny producent samochodów — Porsche. Spory awans zanotował też lotniczy koncern Deutsche Lufthansa, który dzieli miejsce z Porsche, a przeskoczył z dziesiątej pozycji. Setkę najpopularniejszych pracodawców wśród uczniów niemieckich szkół zamykają potężne koncerny międzynarodowe — Unilever, Tchibo i RWE.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Łukasz Ostruszka, WELT.DE

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu