Użytkownicy internetu, smartfonów i tabletów coraz częściej oczekują od ubezpieczycieli nieskomplikowanych narzędzi pozwalających na zdalny dostęp do informacji i intuicyjne zarządzanie polisami. Wychodząc naprzeciw tym potrzebom, firma Generali wdrożyła pod koniec stycznia nowy system informacyjno-transakcyjny — Konto Klienta. Tylko w pierwszym miesiącu od uruchomienia portal odwiedziło 10 proc. posiadaczy produktów życiowych tego towarzystwa,a logowali się oni aż z 55 krajów. W sumie strona konto. generali.pl miała niemal milion odsłon, zaś wizyty na niej trwały średnio 10 minut.
— Tradycyjne umowy ubezpieczeń zazwyczaj lądują w szufladzie i pozostają tam zapomniane do momentu wystąpienia szkody. Liczymy, że Konto Klienta, dzięki wielu funkcjonalnościom dostępnym w przyjaznej i przejrzystej formie, sprawi, iż nasi klienci bardziej zainteresują się swoimi polisami, będą regularnie kontrolowali swój zakres ubezpieczenia i inwestycje — wskazuje Mariusz Zagajewski, dyrektor departamentu indywidualnych ubezpieczeń na życie i emerytalnych w Generali.
To nie znaczy, że klienci Generali dopiero teraz uzyskali możliwość sprawdzania stanu swoich polis i alokacji środków w trybie on-line. Ale przy poprzedniej wersji oprogramowania mogli zmieniać jedynie warunki umów o charakterze oszczędnościowym. Obecnie mają dostęp do wszystkich produktów życiowych, a także do swoich kont emerytalnych IKE i IKZE. Nowe konto zostało też wzbogacone o wnioski i wzory dokumentów usprawniające komunikację klientów z towarzystwem, a także o sekcję FAQ, która zawiera odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania. Generali za pomocą nowego
Konta Klienta obsługuje klientów ubezpieczeń na życie, ale celem jest to, by klienci w ramach jednego portalu mogli zarządzać także polisami majątkowymi (mieszkaniowymi lub komunikacyjnym OC/AC) i mieli wgląd w składki, które wpływają do funduszu emerytalnego. Jak podkreśla dyrektor Zagajewski, najważniejsze informacje o swoich polisach klienci znajdą od razu po zalogowaniu w zakładce „moje umowy”. Wystarczy kilka kliknięć, by sprawdzić historię transakcji czy ceny jednostek funduszy. Równie szybkie i łatwe jest przeniesienie tych jednostek i zmiana danych osobowych czy uposażonych.
Generali zbudowało system w kilka miesięcy na podstawie wewnętrznych wymagań biznesowych i funkcjonalnych opracowanych przez specjalistów zespołów merytorycznych i IT. Fachowcy ci kierowali się kryteriami użyteczności, prostoty i łatwości obsługi. Do współpracy zaprosili partnerów biznesowych firmy — pośredników i agentów. Wybrana grupa wiele tygodni testowała rozwiązanie, analizując zaproponowane funkcjonalności i przedstawiając swoje rekomendacje. Z funkcjonalnościami nowego systemu Generali można się zapoznać, testując wersję demo dostępną na: konto.generali.pl.