Polonia ma rozmowiać o biznesie

Rafał Jesswein
opublikowano: 2001-05-24 00:00

Polonia ma rozmowiać o biznesie

Możliwości inwestowania w Polsce oraz sukcesy gospodarcze Polonii to główne tematy VII światowej Konferencji Gospodarczej Polonii, która w dniach 9-10 czerwca obradować będzie w hotelu Sofitel Victoria w Warszawie.

Celem konferencji, organizowanej pod patronatem Prezydenta RP przez Fundację Polonia, jest promowanie i rozwój międzynarodowej współpracy gospodarczej prowadzonej przez osoby polskiego pochodzenia. Poprzednia konferencja zgromadziła 500 uczestników z 30 krajów świata — przedstawicieli polonijnych kręgów gospodarczych, pracowników administracji państwowej i samorządowej, instytucji związanych z rozwojem przedsiębiorczości i dziennikarzy.

Informacja u źródeł

Z reprezentantami Polonii spotkają się prominentni przedstawiciele polskiego życia gospodarczego. Wicepremier Janusz Steinhoff omówi szanse i bariery w gospodarce naszego kraju, Andrzej Arendarski — prezes KIG — przedstawi wyzwania stojące przed Polską w obliczu globalizacji i integracji z UE a Aldona Kamela-Sowińska — minister skarbu — opowie o prywatyzacji średnich i małych przedsiębiorstw jako otwartej dla Polonii ofercie inwestycyjnej. Udział w spotkaniu zapowiedzieli m.in. Cezary Stypułkowski — prezes Banku Handlowego (zintegrowane działania banków jako szansa rozwoju działalności na otwierających się rynkach), Wiesław Rozłucki — prezes GPW (rynek kapitałowy w Polsce, możliwości pozyskania kapitału), Zbigniew Bujak — prezes GUC (integracja polskiego obszaru celnego z obszarem UE). Janusz Reiter — prezes Centrum Stosunków Międzynarodowych, były ambasador Polski w Niemczech — omówi obecne relacje gospodarcze Polski z krajami Unii Europejskiej oraz możliwości ich rozwoju w najbliższych latach.

W spotkaniach weźmie udział kilkudziesięciu dyrektorów firm przygotowanych do prowadzenia rozmów na temat konkretnych ofert współpracy.

Rozwijać turystykę

Jednym z tematów wiodących spotkania będzie turystyka jako szansa rozwojowa Polski. Uczestnikom konferencji przedstawione zostaną założenia kampanii promocyjnej na rzecz turystyki przyjazdowej 2001/2002, perspektywy promocji polskich miast za granicą, możliwości organizacji wypoczynku w obiektach zabytkowych oraz możliwości naszego kraju jako atrakcyjnego miejsca organizowania spotkań biznesowych. Mikołajki zaprezentowane zostaną gościom spotkania jako przykład korzystnych inwestycji proekologicznych. Tematem spotkania jednej z grup roboczych będą możliwości inwestowania w przedsięwzięcia agroturystyczne.

VII Światowa Konferencja Gospodarcza Polonii organizowana jest pod hasłem Nowy wiek — nowe możliwości.