- Polska pozostaje ważnym kierunkiem inwestycyjnym dla producentów aut i podzespołów głównie ze względu na konkurencyjne koszty produkcji. 7 proc. badanych wskazało Polskę jako kraj z bardzo konkurencyjnymi kosztami produkcji, a 49 proc. z konkurencyjnymi - podaje Ernst & Young w komunikacie na temat Badania Europejskiego Sektora Motoryzacyjnego.



Kto przed nami, a kto za nami? Zdecydowanymi liderami konkurencyjności są Chiny i Indie. Przed Polską znalazły się też kraje z naszego regionu, czyli Czechy, Słowacja i Węgry. Za nami są jednak m.in. Brazylia, Turcja, Hiszpania i Włochy.
Według badania Polska ma jednak problem z innowacyjnością. Tylko 3 proc. badanych uważa, że jesteśmy konkurencyjni pod tym względem. Liderem pozostają Niemcy.
Lepiej niż w przypadku innowacyjności Polska prezentuje się w kolejnym badanym czynniku.
- Produktywność naszego przemysłu motoryzacyjnego została oceniona jako bardzo konkurencyjna przez 5 proc. respondentów, a jako konkurencyjna przez 31 proc. W tej kategorii Polska wyprzedziła takie kraje jak Słowacja, Węgry, Rosja czy Turcja - informuje Ernst & Young.