Polska budowlanka za granicą

  • Marta Sieliwierstow
opublikowano: 02-04-2013, 00:00

ASM – Centrum Badań i Analiz Rynku przeprowadziło badanie mające określić rozpoznawalność polskich materiałów budowlanych za granicą.

W Niemczech, Czechach, Szwecji, Rosji, Kazachstanie i na Ukrainie pytano, jak przedsiębiorcy i eksperci oceniają nasze produkty, czym się kierują przy wyborze, jakie produkty znają i z których korzystają. Największym problemem okazała się słaba rozpoznawalność polskich produktów.

We wszystkich krajach poza Szwecją ankietowani stwierdzili, że są popularne, klienci ich szukają, ale tylko w Kazachstanie i na Ukrainie wiedzą, że pochodzą z Polski. Respondenci wysoko ocenili jakość polskich wyrobów i korzystną cenę. Pozytywnie odnosili się do innowacyjności i ekologiczności produktów.

Gorzej było z dostępnością, zwłaszcza w odleglejszych krajach. Wśród szczególnie cenionych produktów znalazły się blachy, rury, przewody, pokrycia dachowe, farby, chemia budowlana, stolarka otworowa, elementy wykończeniowe, grzewcze i izolacyjne.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Marta Sieliwierstow

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu