Polska gra erotyczna pokazała się na Steamie

Play icon
Posłuchaj
Speaker icon
Close icon
Zostań subskrybentem
i słuchaj tego oraz wielu innych artykułów w pb.pl

Gra „Shelter 69” z portfolio giełdowego Intermarum w ciągu miesiąca przyniosła blisko 300 tys. USD i została wyróżniona przez Steam. Studio liczy na utrzymanie sprzedaży i szybki zwrot kosztów.

Przeczytaj artykuł i dowiedz się:

  • ile kosztowała produkcja gry „Shelter 69”, ile wynosiła zaliczka od wydawcy i jak producent dzieli się z nim wpływami
  • jakie wskaźniki osiąga gra i jakich przychodów spodziewa się Intermarum w kolejnych miesiącach
  • ile osób zatrudnia studio i nad czym obecnie pracuje

Polska gra erotyczna pokazała się na Steamie

opublikowano: 06-07-2022, 20:00
Play icon
Posłuchaj
Speaker icon
Close icon
Zostań subskrybentem
i słuchaj tego oraz wielu innych artykułów w pb.pl

Gra „Shelter 69” z portfolio giełdowego Intermarum w ciągu miesiąca przyniosła blisko 300 tys. USD i została wyróżniona przez Steam. Studio liczy na utrzymanie sprzedaży i szybki zwrot kosztów.

Na parkiecie warszawskiej giełdy jest już notowanych 80 producentów gier, ale tylko jeden tworzy tytuły z kategorii „adult gaming experience”, czyli dla dorosłych. Pod szyldem JNT Games robi to spółka Intermarum, która weszła na NewConnect tylnymi drzwiami - w wyniku połączenia z Art. Capital.

16 maja na platformie Steam zadebiutowała najnowsza produkcja z portfolio giełdowego dewelopera - „Shelter 69”. „To strategia z segmentu adult gaming experience z bogatą warstwą fabularną i ogromną ilością treści. Zadaniem gracza jest rozbudowa schronu nuklearnego w postapokaliptycznym świecie, ratowanie kolejnych bohaterek i umawianie się z nimi” – tak opisuje grę spółka. Równocześnie z debiutem na Steamie tytuł wystartował na Nutaku - największej na świecie platformie z grami dla dorosłych. Jest to produkcja darmowa, zarobek generują mikrotransakcje.

Postapokalipsa w bunkrze

„Shelter 69” został wyróżniony przez Steam – znalazł się wśród największych premier maja. W przypadku gier darmowych platforma wyróżnia pięć tytułów cieszących się największym powodzeniem pod względem łącznej liczby unikatowych graczy po premierze. „Shelter 69” znalazł się na drugim miejscu w zestawieniu.

Do tej pory tytuł uzyskał 352 recenzje użytkowników, z których 56 proc. jest pozytywnych. W popremierowym szczycie grało w niego jednocześnie 566 graczy, a w ostatnich dniach liczba grających utrzymuje się w przedziale 200-400.

„Premiera Shelter 69 spotkała się z bardzo dobrym przyjęciem i wszystkie zakładane cele sprzedażowe zostały zrealizowane” – poinformowała spółka w raporcie.

W ciągu miesiąca od premiery gra wygenerowała 290 tys. USD sprzedaży. Nie wiadomo, ile z tego trafiło do producenta – spółka tego nie ujawnia z uwagi na umowę o poufności z wydawcą. Prowizję pobierają też platformy – Steam i Nutaku.

Intermarum informowało, że od premiery będzie otrzymywało 50 proc. wpływów z gry. Do czasu zwrotu zaliczki od wydawcy kwota ta jest jednak dzielona przez dwa - połowa jest przeznaczana na zwrot zaliczki, a druga połowa trafia do spółki.

Szymon Janus, prezes i największy akcjonariusz Intermarum, informuje, że zaliczka od wydawcy wyniosła 96 tys. USD i pokryła około 75 proc. kosztów produkcji gry. Resztę wyłożyła spółka, co pozwoliło jej uzyskać lepsze warunki umowy z wydawcą.

- Spłaty zaliczki spodziewamy się w najbliższym czasie. Przez większą część lipca gra powinna już generować pełny zysk dla firmy, co oznacza, że prawdopodobnie w sierpniu przychody z gry przekroczą łączne koszty produkcji – mówi Szymon Janus.

Nie tylko erotyka
Nie tylko erotyka
Intermarum, którego prezesem i akcjonariuszem jest Szymon Janus, ma już na pokładzie blisko 50 pracowników. Zdecydowana większość pracuje nad grą o roboczym tytule „Orange.2”. To kooperacyjna gra akcji, której premiera planowana jest na przyszły rok.

Stabilne przychody

Prezes Intermarum spodziewa się, że w drugim miesiącu od premiery sprzedaż wygenerowana przez „Sheltera 69” będzie podobna jak w pierwszym lub nawet trochę wyższa.

- Nasze doświadczenia z platformą i tego typu grami wskazują, że możliwe jest utrzymanie podobnych przychodów przez wiele miesięcy. Nasza pierwsza gra „Pocket Waifu”, wydana cztery lata temu, trafiła do 3,1 mln graczy i przynosiła zbliżone przychody przez 2-2,5 roku. Jesteśmy przekonani, i na to wskazują dotychczasowe dane, że najnowsza gra powinna utrzymywać podobne wyniki przez większą część cyklu życia – twierdzi Szymon Janus.

Podaje, że DAU (średnia dzienna liczba graczy) - jeden z ważnych dla darmowych gier wskaźników - kształtuje się na stabilnym poziomie w okolicach 15 tys. na obu platformach łącznie, z czego około 10 tys. przypada na Nutaku. ARPDAU (średni dzienny przychód na użytkownika) wynosi około 65 centów.

Poza wersją na PC „Shelter 69” od premiery jest dostępny na platformie mobilnej Nutaku poprzez aplikację na telefonach z systemem Android. Wprowadzenie gry do sklepów App Store i Google Play jest niemożliwe w związku z ich regulaminem. Intermarum rozważa jednak publikację kolejnych gier dla dorosłych również w wersji ocenzurowanej i akceptowalnej przez kluczowe sklepy mobilne.

Intermarum produkuje nie tylko gry erotyczne. W marcu premierę na PC miał „Workshop Simulator”, a w przygotowaniu jest wersja gry na platformy konsolowe. Spółka pracuje też na grami o roboczych tytułach „Orange.2” i „Orange.1”. Pierwsza to kooperacyjna gra akcji, która powstaje przy współpracy z weteranami branży z firmy Destructive Creations. Jej premiera jest planowana na 2023 r. Tytułem zajmuje się obecnie większość z blisko 50-osobowego zespołu Intermarum. Drugi tytuł jest na etapie preprodukcji. W planach jest wykreowanie unikatowego uniwersum science fiction we współpracy z uznanym w Polsce autorem książek militarnych/sci-fi Michałem Cholewą.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.