Polska księgowa chce podbić świat

Plany CyberProductivity są ambitne. Celem na ten rok jest Europa Zachodnia, a potem — USA

Rafał Strzelecki, CEO CyberProductivity, zamierza zmienić sposób myślenia o księgowości. Opracował rozwiązania technologiczne, które dzięki automatyzacji wielu procesów zmniejszają koszty usług księgowych. Skrzydła zamierza rozwinąć za granicą. — Chcemy zdobyć strategiczną pozycję na kluczowych rynkach europejskich. Zaczynamy w tym roku od Niemiec, Wielkiej Brytanii i Skandynawii — mówi Rafał Strzelecki.

SKUTECZNA IMPLEMENTACJA:
Zobacz więcej

SKUTECZNA IMPLEMENTACJA:

CyberProductivity, którym zarządza Rafał Strzelecki, wchodzi ze swoimi rozwiązaniami IT na perspektywiczny rynek e-księgowości. Produkt to dopiero początek, jego skuteczna komercjalizacja to sztuka sama w sobie. Marek Wiśniewski

Jest rozwiązanie

CyberProductivity jest właścicielem platformy SuperKsięgowa, systemu łączącego automatyczną obsługę księgową firm z możliwością konsultacji rzeczywistej księgowej. W tle jest zaawansowana technologia robotów księgowych, które — według CyberProductivity — są w stanie zapamiętać decyzje nadzorujących je ekspertów, dzięki czemu gromadzą wiedzę, którą potem wykorzystują w kolejnych operacjach. System CyberProductivity może być wsparciem dla centrów oferujących usługi księgowe.

— Automatyzacja księgowości zmniejsza liczbę pomyłek i usprawnia proces. Pomaga ciąć koszty procesów księgowych. Dziś redukuje je o 20-50 proc., w przyszłości oszczędności mogą sięgnąć 80 — twierdzi Rafał Strzelecki. Oferta CyberProductivity jest też skierowana do małych i średnich firm. Rozwiązania oferowane we współpracy z mBankiem pozwoliły firmie pozyskać 20 tys. użytkowników. Za minimum 200 zł miesięcznie mają dostęp do automatycznego księgowania transakcji, w tym operacji bankowych, rejestru kosztów, płatności za faktury sprzedaży. Atutem systemu jest możliwość sprawdzania przepływów finansowych na bieżąco.

— Bieżące zarządzanie przepływami gotówkowymi jest kluczowe dla małych i średnich firm. Kłopoty z tym związane są przyczyną 81 proc. upadłości w tym segmencie. Nasze rozwiązanie daje pełną kontrolę nad finansami w czasie rzeczywistym, generując prognozy i podpowiadając rozwiązania. Nie trzeba czekać na podsumowanie księgowe po zamknięciu miesiąca — mówi Rafał Strzelecki.

— Poszukiwaliśmy partnera, który weźmie na swoje barki nie tylko wysokiej jakości obsługę księgową, ale będzie także liderem technologii. To właśnie na zaawansowanych algorytmach budujemy przewagę oraz wartości dla klienta w mKsięgowości. Po produkt sięga co drugi klient rozpoczynający przygodę przedsiębiorcy z mBankiem — mówi Jarosław Stefański, odpowiedzialny za mKsięgowość w mBanku.

Potrzebny kapitał

Rafał Strzelecki rozwijał CyberProductivity z pieniędzy własnych pozyskanych ze sprzedaży firmy Extor, dostawcy usług księgowych, TMF Group. Teraz chce sięgnąć po kapitał z zewnątrz.

— Prowadzimy zaawansowane rozmowy z polskim inwestorem — mówi Rafał Strzelecki. Firma będzie sprzedawała swoje usługi przy pomocy firm doradczych. Pierwszą z nich jest PwC, które wybrało CyberProductivity do swojego programu FastTrack, pomagającego start-upom poszerzyć sieć kontaktów.

— Rozwiązanie CyberProductivity wyróżnia się efektywnością działania. Ułatwia pracę księgowych i obniża koszty ich pracy, automatyzując wiele decyzji. Zastanawiamy się, jak je wykorzystać na potrzeby PwC i zaoferować także swoim klientom — mówi Magdalena Kwoska z PwC. CyberProductivity w maju rozpoczyna roadshow w USA. Szuka tam 7-10 mln USD i partnera, który pomoże mu tam się rozwinąć.

— Nasze rozwiązania są bardziej zaawansowane i jednocześnie znacznie tańsze od amerykańskich. Pozyskany kapitał wykorzystamy do zdobywania rynku — mówi Rafał Strzelecki.

OKIEM EKSPERTA

Robot źródłem przewagi konkurencyjnej

DARIUSZ SUS

dyrektor EY GDS Poland

Od ponad 10 lat obserwujemy rozwój start-upów związanych z e- -księgowością. Ich oferta ma największą wartość dla małych i mikrofirm. Nadal jednak tylko niektóre czynności są automatyzowane i nadal po drugiej stronie atrakcyjnie wyglądającego interface- ’u jest człowiek. Dlatego z dzisiejszej perspektywy przyszłość tego typu usług to bardziej przyjazna wersja zwykłej księgowości z małym „turbo”. To „turbo” to robotyzacja części prostych procesów, która daje wymierne korzyści. Im więcej takich działań uda się zautomatyzować, tym bardziej wzrośnie przewaga konkurencyjna rozwiązań online.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Magdalena Wierzchowska

Najważniejsze dzisiaj

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Inne / Polska księgowa chce podbić świat