Polska marchewka górą

Rafał Kerger
opublikowano: 2005-07-18 00:00

Agros Nova: Jesteśmy liderem rynku marchewkowych soków w Bułgarii!

Po naszym tekście o warunkach prowadzenia działalności w Bułgarii („Chiny w miniaturze” — 6 lipca) okazało się, że oprócz wódki Sobieski na Bałkanach mamy jeszcze jednego lidera.

„Agros Nova jest obecna w Bułgarii od kilku lat i uważamy ten rynek za atrakcyjny. Soki i nektary marchewkowe, które sprzedajemy w Bułgarii (Zdravko, czyli Pysio i Aksamitny), wsparte kampaniami reklamowymi, dają nam pozycję lidera w segmencie »marchewek« z udziałami w rynku przekraczającymi 31 proc.” — napisała do nas Joanna Bancerowska, PR-owiec firmy. Udział Agros Nova w rynku soków i napojów niegazowanych w Bułgarii to 1 proc., co czyni z firmy największego polskiego eksportera soków do bałkańskiego kraju.

Ostatnio Krajowa Unia Producentów Soków, której członkiem jest Agros Nova, ubiega się też o dofinansowanie z unijnych funduszy kampanii promującej spożycie soków i nektarów marchewkowych w Bułgarii. Komisja Europejska podejmie decyzję we wrześniu.

Stołeczny producent, znany z takich brandów jak Fortuna, Karotka, Minerado, Pysio, Garden, Dr Witt, Tarczyn czy Łowicz, chwali się, że jest liderem przetwórstwa owocowo-warzywnego w Polsce. Zajmuje drugą pozycję na rynku soków, nektarów i napojów niegazowanych oraz pierwsze miejsce w segmencie dżemów i sosów gotowych. Agros Nova powstała 29 grudnia 2003 r. z połączenia firm: Agros Fortuna i Sonda.