Polska marka może zagrozić jakości "made in Germany"

opublikowano: 23-10-2014, 11:30

Polskie produkty coraz bardziej zyskują w oczach niemieckich konsumentów i śmiało mogą konkurować z marką "made in Germany", wynika z badania przeprowadzonego wśród niemieckich firm przez Niemieckie Towarzystwo Jakości (DGQ).

W ciągu następnych 20 lat zdaniem niemieckich firm najbardziej wzrośnie konkurencja produktów z Chin (42 proc. respondentów), Polski (38 proc.) i Indii (35 proc.).

- Kraje takie jak Polska, Chiny i Indie dosłownie depczą nam po piętach. Trzeba to mieć na względzie i jednocześnie myśleć o nowym profilu dla niemieckiej jakości - powiedział Juergen Varwig, przewodniczący Niemieckiego Towarzystwa Jakości.

Varwig  uważa, że dotychczasowe „niskopłacowe” gospodarki odchodzą od strategii zorientowanej na ceny i stawiają coraz bardziej na wymóg wysokiej jakości.

Najmniej Niemcy obawiają się konkurencji ze strony Włoch – blisko jedna czwarta respondentów uznała, że będą tracić na jakości. Gorzej oceniono również perspektywę przyszłej jakości produktów francuskich (20 proc.) i amerykańskich (15 proc.)

Własnym firmom niemieccy przedsiębiorcy wystawiają dobre świadectwo: prawie 28 proc. badanych firm wychodzi z założenia, że w Niemczech jakość produktów ulegnie w ciągu następnych 20 lat poprawie. Ponad 43 proc. jest zdania, że Niemcy zdołają utrzymać wysoki standard.

Ankietę przeprowadzono w okresie lipca i sierpnia 2014 r. wśród ponad 1200 niemieckich firm reprezentatywnej wielkości.

Fotolia

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: KŁ

Polecane