Polska sieć ładowania aut elektrycznych wchodzi do Azji

Marcin BołtrykMarcin Bołtryk
opublikowano: 2024-11-15 11:53

Stacje ładowania elektryków z reklamami mają pomóc w rozwoju elektromobilnosci na Filipinach. Polska spółka liczy, że model przyjmie się też na innych azjatyckich rynkach.

przeczytaj artykuł i dowiedz się:

  • jaki pomysł na podbicie Filipin ma spółka z Wielkopolski
  • dlaczego uważa, że jej model biznesowy doskonale sprawdzi się w Azji
Posłuchaj
Speaker icon
Zostań subskrybentem
i słuchaj tego oraz wielu innych artykułów w pb.pl
Subskrypcja

ChargeEuropa to firma świadcząca usługi ładowania samochodów na prąd w połączeniu z oferowaniem cyfrowej powierzchni reklamowej. Mająca siedzibę w Przeźmierowie spółka podpisała właśnie umowę strategicznego partnerstwa z firmą Movem, czyli spółką zależną Meralco - największego dostawcy energii na Filipinach. To pierwsza próba wejścia tej polskiej spółki na rynek azjatycki.

- Wykorzystując przychody z reklam zapewniamy zrównoważoną finansowo ścieżkę wdrażania pojazdów elektrycznych na rynkach, gdzie tradycyjna infrastruktura pojazdów elektrycznych może jeszcze nie być wykonalna. Dzięki partnerstwu z Movem wdrożymy wspierane reklamowo ładowarki w strategicznych lokalizacjach na Filipinach - mówi Matt Tymowski, dyrektor generalny ChargeEuropa.

Dodaje, że współpraca z Movem to dla ChargeEurope kamień milowy w poszerzaniu misji wspierania rynków pojazdów elektrycznych na wczesnym etapie rozwoju.

- Filipiny, ze swoimi szybko rozwijającymi się ośrodkami miejskimi i rosnącym zaangażowaniem w zrównoważoną energię, stanowią idealny rynek do zaprezentowania, w jaki sposób nasza technologia może przyspieszyć wdrażanie pojazdów elektrycznych, przynosząc jednocześnie korzyści reklamodawcom - uważa szef ChargeEuropy.

Filipiny, podobnie jak wiele krajów w Azji, znajdują się na początkowym etapie rozwoju elektromobilności. Wyzwaniem dla tych rynków jest nie tylko samo zbudowanie infrastruktury, ale także stworzenie zrównoważonych sposobów wspierania jej rozbudowy.

- Model ChargeEuropa wspierany reklamami jest idealnym rozwiązaniem, umożliwiającym opłacalny rozwój infrastruktury bez konieczności dużych dotacji rządowych lub wysokich opłat użytkowników. Model ChargeEuropa idealnie wpisuje się w nasze cele, aby zrównoważony transport był dostępny i wygodny dla Filipińczyków — mówi Raymond Ravelo, prezes i dyrektor generalny Movem.

Dzięki dużemu ruchowi pieszemu w obszarach metropolitalnych i dużej grupie odbiorców reklamy cyfrowej Filipiny mogą skorzystać z tego modelu. Reklamodawcy mają możliwość nawiązania kontaktu z nowymi odbiorcami w najlepszych lokalizacjach, podczas gdy rosnąca społeczność właścicieli elektryków może cieszyć się wygodnym dostępem do stacji ładowania.

Jak zapewniają strony umowy, popyt w Azji na dostępne rozwiązania ładowania pojazdów elektrycznych rośnie, ponieważ kolejne kraje zobowiązują się do redukcji emisji dwutlenku węgla i wspierania czystszych form transportu.

- Dzięki współpracy z Movem nie tylko odpowiadamy na potrzebę rozwoju infrastruktury pojazdów elektrycznych, ale także ustanawiamy powtarzalny model dla innych krajów, które chcą przyspieszyć rozwój floty pojazdów elektrycznych - mówi Matt Tymowski.