Polska w europejskiej czołówce

opublikowano: 26-03-2014, 00:00

Na koniec 2013 r. dostęp do bankowości internetowej miało w Polsce ponad 21,8 mln klientów indywidualnych.

Aktywnie z bankowości internetowej korzystało ponad 12 mln osób. Obie grupy w zeszłym roku powiększyły się odpowiednio o 5,1 i 9,2 proc. — wynika z ogłoszonej wczoraj 13. edycji raport „NetB@nk” Związku Banków Polskich (ZBP). W ujęciu rocznym o 6,4 proc. wzrosła liczba kart debetowych, na koniec 2013 r. było ich ponad 28,2 mln.

None
None

Wciąż spada za to liczbakart kredytowych — o,9 proc. — do 6,13 mln. Liczba kart zbliżeniowych wzrosła o 32 proc. — do 20 mln. Rosły również liczba i wartość transakcji realizowanych kartami płatniczymi i za pośrednictwem systemu Elixir i Express Elixir.

— Nie mamy powodu do kompleksów. Nasz system e-bankowości należy do najnowocześniejszych i najbezpieczniejszych w UE. Dwa lata temu nowinką były karty zbliżeniowe, teraz jest ich już 20 milionów. W 2013 r. pojawiły się pierwsze w najwyższym stopniu wirtualne oddziały — skala i tempo rozwoju są imponujące — wskazuje Krzysztof Pietraszkiewicz, prezes ZBP.

Do bankowości internetowej i płatności bezgotówkowych przekonują Polaków inwestycje instytucji finansowych, które mają podnieść bezpieczeństwo transakcji. Przykładem może być uruchomiony na początku tego roku przez ZBP telefoniczny system zastrzegania kart. W roku 2013 dokonano łącznie 1,3 mln zastrzeżeń (około 3,6 tys. dziennie). Każdego roku klienci blokują około 3,7 proc. kart.

Odsetek małych i średnich przedsiębiorstw, które mają dostęp do e-bankowości internetowej wzrósł w 2013 r. o ponad 1,64 proc., a liczba aktywnych klientów w sektorze MŚP spadła o 2,5 proc.

Stać cię na więcej
Newsletter autorski Mirosława Konkela
ZAPISZ MNIE
×
Stać cię na więcej
autor: Mirosław Konkel
Wysyłany raz w tygodniu
Mirosław Konkel
Jesteś lepszy, niż ci się wydaje, ale nie tak dobry, jak mógłbyś być. Zapisz się na newsletter - znajdź inspiracje i odpowiedzi na ważne pytania.
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Mirosław Konkel

Polecane