Polskie dzieci piszą o paragonie

MM
opublikowano: 2012-09-26 09:50

„Nie bądź jeleń, weź paragon” tak brzmiała nazwa wakacyjnego konkursu poetyckiego dla dzieci, zorganizowanego przez … Urząd Skarbowy we Wrześni.

Wyniki konkursu na najlepszy utwór poetycki, poświęcony paragonowi fiskalnemu, ogłoszono na stronach internetowych Ministerstwa Finansów. Jak głosi zamieszczona tam informacja, „napłynęło 26 prac głównie dzieci i młodzieży”, zaś „utwory zostały ocenione przez Komisję powołaną przez Naczelnika Urzędu Skarbowego we Wrześni”. Brała ona pod uwagę: tematykę wiersza, oryginalność ujęcia tematu, oraz poprawność stylistyczną, językową i ortograficzną.

źródło: Puls Biznesu+ na tablety
źródło: Puls Biznesu+ na tablety
None
None

Możemy się również dowiedzieć, że „dodatkowo zespół weryfikujący badał, czy przesłana praca, zgodnie z celem konkursu propaguje korzyści płynące z posiadania paragonu fiskalnego”.

Jak informuje Ministerstwo Finansów na swoich stronach internetowych ogłoszenie wyników konkursu i wręczenie nagród odbyło się 28 sierpnia w siedzibie  miejscowego urzędu skarbowego. Obecni byli dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu Przemysław Bzdok, wicestarosta wrzesiński Waldemar Grzegorek oraz burmistrz Tomasz Kałużny.

Wśród nadesłanych prac najwyżej oceniono utwór poetycki napisany przez Monikę Majkę z miejscowości Węgierki koło Wrześni: „Zwyciężczyni otrzymała nagrodę główną w postaci roweru ufundowaną przez Naczelnika Urzędu Skarbowego we Wrześni oraz nagrodę w postaci koszulki ufundowaną przez Burmistrza Miasta i Gminy Września”.


Weź paragon

Mama kontroluje nasz budżet domowy, robi to lepiej niż biegły księgowy.
Dużo mi o zaletach paragonów mówiła, paragon ze sklepu zabierać nauczyła.
Każdy paragon to dowód rzeczowy, gdy mi się trafi zakup pechowy.
Zły mam towar – reklamuję i paragon pokazuję.


By zmniejszyć szarą strefę walczę zażarcie, zawsze paragonu żądam uparcie.
Wiem, że sprzedawca mnie nie oszuka, kiedy na kasie paragon wystuka.
Rzetelny sprzedawca, by nie stracić licencji, stosuje zasadę uczciwej konkurencji.
Każdemu klientowi paragon wydaje, tym samym sklepowi markę nadaje.