Polskie e-sklepy słabo się zabezpieczają

opublikowano: 01-10-2018, 22:00

80 proc. sklepów internetowych padło ofiarą incydentu związanego z naruszeniem bezpieczeństwa, czyli wycieku danych, phishingu, cyberszpiegostwa, włamania do sieci czy oszustwa popełnionego przez pracownika — wynika z badania TestArmy CyberForces, przeprowadzonego na grupie ponad stu firm.

Mimo to tylko 40 proc. e-sklepów przeprowadza testy penetracyjne, mające wykryć i wyeliminować luki w zabezpieczeniach — w dodatku nieregularnie. Większość stosuje standardowe metody zabezpieczeń, zaledwie 7 proc. wybiera rozwiązania pozwalające wykryć zagrożenie w infrastrukturze informatycznej (IDS/IPS/WAF). Gros respondentów nie obawia się utraty danych — 33 proc. eksportuje je do innych systemów i może je odtworzyć przy niedużym nakładzie pracy, 20 proc. przechowuje kopie w innej lokalizacji, prawie 7 proc. uważa, że odtworzenie większości danych powinno być możliwe, choć przy dużym nakładzie pracy, 20 proc. e-sklepów w ogóle nie tworzy kopii zapasowej, a 20 proc. nie znało odpowiedzi na to pytanie.

 

60 proc. Tyle e-sklepów przyznało, że padły ofiarą ataku hakerskiego, a 20 proc. uważa, że prawdopodobnie się im to przydarzyło…

50 proc. …tyle nie ma żadnego planu działania na wypadek cyberataku, a blisko 27 proc. nie obawia się awarii, bo funkcje automatycznie przejmują inne serwery.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Małgorzata Grzegorczyk

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Puls Inwestora / Wyniki spółek / Polskie e-sklepy słabo się zabezpieczają