Polskie firmy stawiają na CSR

Dominika Masajło
30-03-2017, 22:00

O jedną czwartą wzrosła liczba firm realizujących działania społecznie odpowiedzialne — wynika z raportu „Odpowiedzialny biznes w Polsce”.

Coraz więcej przedsiębiorców dobrowolnie wprowadza do swojej podstawowej działalności programy przynoszące korzyści dla pracowników, środowiska i regionu. Najnowszy, piętnasty już raport „Odpowiedzialny biznes w Polsce. Dobre praktyki” przygotowany przez Forum Odpowiedzialnego Biznesu (FOB) potwierdza, że społeczna odpowiedzialność biznesu (z ang. Corporate Social Responsibility — CSR) jest ważna dla coraz większej liczby firm. Do tegorocznego raportuswoje praktyki zgłosiło aż 180 przedsiębiorstw — dla porównania w 2015 r. było ich 137.

Rekordowa była wśród nich reprezentacja małych i średnich przedsiębiorstw — zanotowano ich 48, o 13 więcej niż w 2015 r. Wzrosła również liczba inicjatyw zgłaszanych po raz pierwszy — z 454 do 461, a także — z 359 do 419 — praktyk długoletnich, czyli takich, które opisane zostały we wcześniejszych edycjach i były kontynuowane w 2016 r.

— Tak duży wzrost liczby firm w raporcie to świetna wiadomość dla wszystkich osób, które od lat namawiają do odpowiedzialnego zarządzania. W roku jubileuszowego wydania cieszy tym bardziej, gdyż udowadnia, że koncepcja CSR rozwija się i coraz więcej firm chce patrzeć na swój biznes w kategoriach wartości, a nie tylko zysku finansowego.

To efekt wielu lat pracy menedżerów, menedżerek, organizacji pozarządowych, instytucji i środowisk akademickich, które pokazują, że da się współpracować i działać wspólnie na rzecz zrównoważonego rozwoju. Forum Odpowiedzialnego Biznesu zawsze inspirowało środowiska związane z CSR-em i nadal jest platformą tej współpracy — mówi Mirella Panek- -Owsiańska, prezeska Forum Odpowiedzialnego Biznesu.

Działania CSR zostały uporządkowane według siedmiu obszarów normy ISO 26000: ład organizacyjny, prawa człowieka, praktyki z zakresu pracy, środowisko, uczciwe praktyki operacyjne, zagadnienia konsumenckie oraz zaangażowanie społeczne i rozwój społeczności lokalnej. Jak zauważają eksperci FOB, wciąż widoczna jest duża dysproporcja między działaniami zgłaszanymi przez firmy.

I tak w tym roku zgłoszono 11 dobrych praktyk w obszarze „prawa człowieka”, natomiast aż 190 działań w kategorii „zaangażowanie społeczne i rozwój społeczności lokalnej”. Obszarami, w których najbardziej zwiększyła się w ciągu ostatnich 12 miesięcy aktywność firm, były „środowisko” i „zagadnienia konsumenckie”.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Dominika Masajło

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Puls Firmy / Polskie firmy stawiają na CSR