Polskie marki w O-I Design Book

Barbara Warpechowska
opublikowano: 25-01-2018, 22:00

Produkty trzech polskich firm znalazły się w katalogu 100 światowych projektów opakowań szklanych Owens-Illinois.

Producent opakowań szklanych, firma Owens-Illinois (O-I), przedstawił klientom i głównym agencjom projektowym pierwszy globalny Design Book. Wśród projektów z całego świata znalazły się polskie produkty: Zimne Mleko Robico w klasycznej szklanej butelce, ketchup Kotlin w charakterystycznym słoiku ze zwężoną szyjką i Porter Galicyjski z browaru Pilsweizer w butelkach z czarnego nieprzezroczystego szkła. — Staramy się, by nasze opakowania jak najlepiej prezentowały wartości marki.

Najlepszym dowodem na to, że taki system działa, jest przywiązanie klientów. Dla wielu z nich pracujemy od ponad 20 lat. Są to zarówno wielkie globalne marki, jak i lokalni producenci. Dzięki elastyczności produkcji, wiedzy eksperckiej naszych projektantów i partnerskiemu podejściu, tworzymy unikalne opakowania, które oprócz tego, że są niezwykle funkcjonalne, mogą też wyznaczać trendy i być inspiracją dla innych — zauważa Magdalena Woronowicz, dyrektor sprzedaży w O-I Polska i Estonia.

W katalogu pokazano przykłady z ostatnich kilku lat, stworzone przez zespoły projektowe O-I na podstawie briefów od klientów i agencji projektowych na każdym z czterech kontynentów, gdzie działa firma. Katalog pokazuje także, jak zmieniają się trendy w branży opakowaniowej. Ilustruje różne normy kulturowe, stanowiące wskazówki projektowe dla firm w różnych miejscach na świecie.

Owens-Illinois to największy na świecie producent opakowań szklanych, z którego produktów korzystają firmy z sektora napojów i artykułów spożywczych. W 2016 r. przychody koncernu wyniosły 6,7 mld USD. O-I zatrudnia ponad 27 tys. osób w 79 zakładach w 23 krajach, a główna siedziba znajduje się w Perrysburgu w amerykańskim stanie Ohio. W Polsce jest obecny od 1993 r. Ma dwa zakłady produkcyjne — jedną z największych na świecie hut opakowań szklanych w Jarosławiu i hutę w Antoninku koło Poznania.

W Jarosławiu znajduje się również jedno z dwóch na świecie Centrów Serwisowych Maszyn. W 2014 r. utworzono w Poznaniu Business Service Center, które zarządza najważniejszymi operacjami O-I w Europie z zakresu płatności i rozliczeń, zarządzania danymi i raportowania. W Polsce firma zatrudnia ponad 850 osób, a w ostatnich sześciu latach zainwestowała ponad 64 mln euro.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Barbara Warpechowska

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Inne / Polskie marki w O-I Design Book