Pomóc młodym i innowacyjnym

  • Andrzej Arendarski
opublikowano: 07-01-2013, 00:00

Bezrobocie wśród młodych jest jednym z najpoważniejszych i najbardziej dotkliwych skutków spowolnienia gospodarczego.

Nad rozwiązaniem tego problemu od dłuższego czasu debatują politycy i eksperci — na razie bezskutecznie, o czym świadczą statystyki dotyczące aktywności zawodowej młodych.

Krajowa Izba Gospodarcza od wielu lat twierdzi, że jednym z najskuteczniejszych sposobów na zwiększenie szans dla młodego pokolenia jest promocja i wspieranie działalności gospodarczej. Stąd wziął się pomysł organizacji wydarzenia pod nazwą: Młodzi Innowacyjni — Forum Młodych Przedsiębiorców. Sukces dwóch edycji, a także duże zapotrzebowanie na tego typu inicjatywy zgłaszane przez środowisko młodego biznesu, zachęciły nas, by stworzyć miejsce, w którym młodzi przedsiębiorcy będą mieli stałą możliwość wyrażenia swoich opinii na temat przestrzeni prawnej, finansowej, gospodarczej i społecznej, w której działają.

Wychodząc naprzeciw tym potrzebom, Krajowa Izba Gospodarcza stworzyła program „Młodzi Innowacyjni”, który zintegruje najważniejsze organizacje otoczenia młodego biznesu, szkoły wyższe, inkubatory przedsiębiorczości, parki naukowo-technologiczne, a przede wszystkim młodych innowacyjnych przedsiębiorców. W ramach tej inicjatywy organizowane będą szkolenia, konferencje, spotkania z liderami biznesu. 28 listopada br. w siedzibie Krajowej Izby Gospodarczej odbyła się inauguracja „Młodych Innowacyjnych”. Głównym punktem programu były warsztaty dla przedsiębiorców dotyczące finansowania działalności, budowy własnej marki czy umiejętności prezentacji swoich propozycji biznesowych. Jak co roku, spotkamy się na Forum Młodych Przedsiębiorców, które odbędzie się 17 kwietnia w Centrum Nauki Kopernik. Będzie to dobra okazja do ciekawych dyskusji i podsumowania prac, które teraz trwają.

Pocieszający jest fakt, że przedsiębiorczość wśród młodych Polaków (poniżej 30. roku życia) jest zdecydowanie powyżej średniej dla krajów UE. Udział młodzieży wśród ogółu przedsiębiorców w Polsce sięga 34 proc., o ponad 10 proc. więcej niż średnia dla UE. Sytuacja młodych przedsiębiorstw w Polsce nie jest jednak łatwa. Wielu z nich nie potrafi przetrwać na rynku pierwszych pięciu lat działalności. Chcemy to zmienić i przekonywać coraz więcej młodych osób, że własny biznes to doskonały sposób na rozwój kariery.

ANDRZEJ ARENDARSKI

prezes Krajowej Izby Gospodarczej

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: ANDRZEJ ARENDARSKI

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Tematy