Pomógł doping Pekao

Beata Tomaszkiewicz
14-12-2006, 00:00

W nowym roku Bank Handlowy wejdzie na rynki, od których do tej pory trzymał się z daleka. Późno, ale nie za późno.

Bank Handlowy (BHW) od stycznia wystartuje z kredytami hipotecznymi. W tej chwili trwają ostatnie przygotowania. Szczegóły oferty utrzymywane są w głębokiej tajemnicy. Wejście BHW na ten rynek zaskakuje, bo przez ostatnie dwa lata hipotecznego boomu Sławomir Sikora, prezes BHW, konsekwentnie twierdził, że bank nie jest zainteresowany taką ofertą.

Kobieta potrafi…

Kredyty hipoteczne będą pierwszym z uderzeń BHW w rynek detaliczny. Nową strategię przygotowuje Sonia Wędrychowicz-Horbatowska, wiceprezes BHW, która objęła stanowisko w październiku. Założenie strategii jest proste: bank ma lepiej wykorzystać to, co już ma. Dlatego 600 tys. klientów posiadających karty kredytowe będą proponowane nowe produkty.

— Z listy 100 największych firm działających w Polsce ponad 60 jest naszymi klientami. Chcemy i to wykorzystać. Zamierzamy dotrzeć z ofertą do menedżerów i pracowników tych przedsiębiorstw, a nawet ich podwykonawców — mówi Paweł Zegadłowicz, rzecznik BHW.

Stąd pomysł, by w firmach obsługiwanych przez bank pojawiły się placówki BHW, w których klienci mogliby dokonywać wszystkich podstawowych operacji, w tym składać wnioski kredytowe. Obecnie spółka ma 110 oddziałów detalicznych i korporacyjnych oraz 112 punktów CitiFinancial. Do końca przyszłego roku liczba placówek CitiFinancial wzrośnie do 187, a pozostałych — do 127. W dodatku BHW kończy z podziałem na placówki detaliczne, korporacyjne, dla zamożnych i te sprzedające tylko kredyty konsumpcyjne. Teraz we wszystkich ma być dostępna pełna obsługa. W ofercie ma się pojawić nowy rachunek oszczędnościowy, a także kredyt w koncie. Ruszą też programy kart partnerskich.

…zdążyć przed Pekao

Celem działań jest wzrost przychodów z działalności detalicznej —na początek do 50 proc. (o 7 pkt proc.). BHW nie ukrywa, że do działania zdopingował go żubr — tak bankowcy nazywają Peksa (ma żubra w logo), który po fuzji z BPH będzie prawie dwa razy większy.

— Nie tylko BHW zmotywowała ta fuzja. Ofensywę przyjęły wszystkie duże banki. Chcą zyskać tyle tortu, ile mogą, zanim wyrośnie im konkurent. Wykorzystanie przez BHW synergii wynikających z bardzo różnych działalności i mocną koncentrację na detalu uważam za dobrą strategię. Przyniesie efekty, gdy bank będzie działać na skalę masową — ocenia Andrzej Powierża, analityk BDM PKO BP.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Beata Tomaszkiewicz

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Prawo / Pomógł doping Pekao