Porsche rozszerza swoją obecność w Europie Środkowej i zakłada spółkę zależną w Polsce. Porsche Polska sp. z o.o. rozpocznie działalność 1 stycznia 2025 r. Tym samym działalność sprzedażowa marki aut sportowych i luksusowych zostanie wydzielona z Volkswagen Group Polska (VGP). Dyrektorem zarządzającym Porsche Polska będzie Wojciech Grzegorski, dotychczasowy szef marki Porsche w VGP.
- Polska jest krajem wschodzącym. Widzimy tu dalszy potencjał wzrostu dla Porsche, a dzięki własnej spółce zależnej możemy jeszcze lepiej odpowiadać na potrzeby naszych klientów. Naszym celem jest dalsze zwiększenie atrakcyjności Porsche - mówi Detlev von Platen, członek zarządu ds. sprzedaży i marketingu w Porsche, cytowany w komunikacie spółki.
Na zmianie szyldu się nie skończy. Działalność biznesowa zostanie przeniesiona z dotychczasowej siedziby VGP w Poznaniu do Warszawy.
- Porsche ma już w Polsce silną bazę klientów i fanów. Chcemy jeszcze silniej zaznaczyć tu naszą obecność. Jednocześnie będziemy nadal wykorzystywać synergię we współpracy z Grupą Volkswagena m.in. w obszarze logistyki. Przenosząc się do Warszawy, wzmacniamy również naszą pozycję jako atrakcyjnego pracodawcy - tłumaczy Wojciech Grzegorski.
Obecnie w Polsce działa dziewięć tzw. Porsche Centrów, z których wszystkie są własnością niezależnych inwestorów i grup dilerskich. W 2023 r. liczba dostaw aut do polskich klientów wyniosła blisko 4,3 tys. (+41 proc. r/r). W pierwszym półroczu 2024 marka sprzedała w naszym kraju już ponad 2,5 tys. aut, o 26 proc. więcej niż rok wcześniej.
Strategia ekspansji zakłada sukcesywne powiększanie sieci dilerskiej w kolejnych latach, a także tworzenie nowych formatów sprzedaży
