Porsche przenosi się do Warszawy

Marcin BołtrykMarcin Bołtryk
opublikowano: 2024-07-31 20:00

Luksusowa marka zmienia formułę działalności w Polsce. Wychodzi spod skrzydeł Volkswagen Group Polska i zakłada własną spółkę - a sprzedaż rośnie.

Przeczytaj artykuł i dowiedz się:

  • po co Porsche tworzy spółkę zależną w Polsce
  • co zmieni się w funkcjonowaniu marki na krajowym rynku
  • w jakim tempie rośnie sprzedaż aut Porsche
Posłuchaj
Speaker icon
Zostań subskrybentem
i słuchaj tego oraz wielu innych artykułów w pb.pl
Subskrypcja

Porsche rozszerza swoją obecność w Europie Środkowej i zakłada spółkę zależną w Polsce. Porsche Polska sp. z o.o. rozpocznie działalność 1 stycznia 2025 r. Tym samym działalność sprzedażowa marki aut sportowych i luksusowych zostanie wydzielona z Volkswagen Group Polska (VGP). Dyrektorem zarządzającym Porsche Polska będzie Wojciech Grzegorski, dotychczasowy szef marki Porsche w VGP.

- Polska jest krajem wschodzącym. Widzimy tu dalszy potencjał wzrostu dla Porsche, a dzięki własnej spółce zależnej możemy jeszcze lepiej odpowiadać na potrzeby naszych klientów. Naszym celem jest dalsze zwiększenie atrakcyjności Porsche - mówi Detlev von Platen, członek zarządu ds. sprzedaży i marketingu w Porsche, cytowany w komunikacie spółki.

Na zmianie szyldu się nie skończy. Działalność biznesowa zostanie przeniesiona z dotychczasowej siedziby VGP w Poznaniu do Warszawy.

- Porsche ma już w Polsce silną bazę klientów i fanów. Chcemy jeszcze silniej zaznaczyć tu naszą obecność. Jednocześnie będziemy nadal wykorzystywać synergię we współpracy z Grupą Volkswagena m.in. w obszarze logistyki. Przenosząc się do Warszawy, wzmacniamy również naszą pozycję jako atrakcyjnego pracodawcy - tłumaczy Wojciech Grzegorski.

Obecnie w Polsce działa dziewięć tzw. Porsche Centrów, z których wszystkie są własnością niezależnych inwestorów i grup dilerskich. W 2023 r. liczba dostaw aut do polskich klientów wyniosła blisko 4,3 tys. (+41 proc. r/r). W pierwszym półroczu 2024 marka sprzedała w naszym kraju już ponad 2,5 tys. aut, o 26 proc. więcej niż rok wcześniej.

Strategia ekspansji zakłada sukcesywne powiększanie sieci dilerskiej w kolejnych latach, a także tworzenie nowych formatów sprzedaży