Poświąteczna wyprzedaż, czyli... podwyżka

opublikowano: 14-01-2021, 14:01

Średni wzrost cen między listopadem a styczniem okazał się większy niż przed rokiem.

Tylko 27 proc. Polaków przebadanych przez Santander Consumer Bank zamierza szukać okazji na poświątecznych wyprzedażach, trwających nawet do końca stycznia. Pozostali nieszczególnie stracą. Ceny produktów analizowanych przez ekspertów Deloitte’a i Dealavo wzrosły między 20 listopada a 7 stycznia średnio o 3,7 proc. wobec 1,1 proc. przed rokiem. Podrożały dwie trzecie produktów, przeciętnie o 8 proc.

– W przypadku 32 proc. z nich wzrost wyniósł powyżej 5 proc. Tylko jedna trzecia analizowanych produktów miała obniżone ceny [średnio o 5,3 proc. – red.], co wskazuje, że sprzedawcy większą wagę przywiązywali do marketingowych przekazów niż rzeczywistych obniżek – komentuje Anna Winnicka, menedżer w dziale konsultingu Deloitte.

92 proc.

Taki odsetek zabawek konstrukcyjnych podrożał w czasie noworocznych wyprzedaży...

77 proc.

…a taki drobnego AGD.

43 proc.

O tyle średnio poszła w górę cena produktów sportowych...

30 proc.

...a nawet o tyle artykułów z kategorii „muzyka”.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Polecane