Tylko 27 proc. Polaków przebadanych przez Santander Consumer Bank zamierza szukać okazji na poświątecznych wyprzedażach, trwających nawet do końca stycznia. Pozostali nieszczególnie stracą. Ceny produktów analizowanych przez ekspertów Deloitte’a i Dealavo wzrosły między 20 listopada a 7 stycznia średnio o 3,7 proc. wobec 1,1 proc. przed rokiem. Podrożały dwie trzecie produktów, przeciętnie o 8 proc.
– W przypadku 32 proc. z nich wzrost wyniósł powyżej 5 proc. Tylko jedna trzecia analizowanych produktów miała obniżone ceny [średnio o 5,3 proc. – red.], co wskazuje, że sprzedawcy większą wagę przywiązywali do marketingowych przekazów niż rzeczywistych obniżek – komentuje Anna Winnicka, menedżer w dziale konsultingu Deloitte.
92 proc.
Taki odsetek zabawek konstrukcyjnych podrożał w czasie noworocznych wyprzedaży...
77 proc.
…a taki drobnego AGD.
43 proc.
O tyle średnio poszła w górę cena produktów sportowych...
30 proc.
...a nawet o tyle artykułów z kategorii „muzyka”.