POT: oferta turystyczna Polski na rynku rosyjskim

Polska Agencja Prasowa SA
20-03-2006, 14:06

Polska Organizacja Turystyczna (POT) zaprezentuje w kwietniu w Kaliningradzie ofertę turystyczną Polskina międzynarodowych targach turystycznych. POT chce w ten sposób zachęcić turystów rosyjskich do odwiedzenia Polski - informuje POT na stronach internetowych.

Polska Organizacja Turystyczna (POT) zaprezentuje w kwietniu w Kaliningradzie ofertę turystyczną Polskina międzynarodowych targach turystycznych. POT chce w ten sposób zachęcić turystów rosyjskich do odwiedzenia Polski - informuje POT na stronach internetowych.

       Targi potrwają od 13 do 15 kwietnia 2006 r.

    Turyści z Obwodu Kaliningradzkiego najchętniej odwiedzają region Mazurski oraz Pomorze, Wrocław, Kraków, Wieliczkę. Dużym zainteresowaniem cieszą się wśród nich wyjazdy na narty do Zakopanego, pobyty w Krynicy oraz Kotlinie Kłodzkiej.

    Oferta POT ma być skierowana m.in. do młodzieży rosyjskiej. Organizacja chce zachęcać do zwiedzania polskich miast, obiektów historycznych, muzeów, a także do uprawiania aktywnych form turystyki - w górach i nad morzem. Organizacja chce również promować turystykę uzdrowiskową. Z informacji POT wynika, że wszystkie biura turystyczne z regionu kaliningradzkiego współpracują z branżą turystyczną w Polsce.

     Obecnie Rosjanie wyjeżdżają głównie do Turcji, Chin, Egiptu i Finlandii. Polska zajmuje na tej liście piąte miejsce. W opinii POT, szansą dla Polskiej turystyki jest wzmocnienie marketingu i szersza prezentacja polskiej oferty turystycznej na rynku rosyjskim, m.in. dzięki działalności ośrodka POT w Moskwie.

      Instytut Turystyki (IT) podał, że w 2004 r. do Polski przyjechało 1 mln 700 tys. Rosjan, w tym 700 tys. turystów. W 2003 r. odwiedziło nasz kraj 1 mln 534 tys., w tym 790 tys. turystów. Z szacunkowych danych IT wynika, że w 2005 r. Polskę odwiedziło 4 mln 600 tys. mieszkańców Rosji, Białorusi i Ukrainy.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Polska Agencja Prasowa SA

Najważniejsze dzisiaj

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Świat / POT: oferta turystyczna Polski na rynku rosyjskim