Obok ogłoszonych w minionym roku partnerstw z siecią Biedronka, miastem Gorzów Wielkopolski czy licznymi parkami handlowymi usytuowanymi w różnych częściach kraju Powerdot rozwija współpracę z franczyzobiorcami.
- Ten model biznesowy to ważny element naszej strategii, realizowanej nie tylko na krajowym rynku, ale też w innych państwach europejskich. Dzięki tego typu partnerstwom uruchomiliśmy już w Polsce ponad 20 punktów ładowania, a do końca bieżącego roku ich liczba wzrośnie trzykrotnie– mówi Grigoriy Grigoriev, dyrektor generalny Powerdot w Polsce.
W gronie partnerów, z którymi Powerdot zrealizował już inwestycje, są franczyzobiorcy takich marek jak: Intermarche, E.Leclerc, Auchan oraz SPAR. Dzięki tej współpracy powstały stacje ładowania przy supermarketach w Lublinie, Swarzędzu, Wieliczce, Gorzowie Wielkopolskim, Grudziądzu czy Ostrzeszowie.
W Europie przykładem rynku, na którym Powerdot uruchomił i nadal buduje wyjątkowo dużą liczbę stacji ładowania w partnerstwie z franczyzobiorcami, jest Francja. Łączna liczba działających i tworzonych w tym modelu punktów ładowania zbliża się tam do 1 tys., a partnerami są franczyzobiorcy reprezentujący takie marki, jak: KFC, Mr. Bricolage, Q8 Gas Station, Bricomarche, a także marki, z którymi poprzez franczyzobiorców Powerdot współpracuje już w Polsce
- Partnerstwa z franczyzobiorcami mają tę zaletę, że wszelkie ustalenia prowadzi się z właścicielem jednego lub kilku obiektów. Procedury są uproszczone, decyzje zapadają szybko, nie ma rozbudowanych struktur zarządczych. Pojedyncze partnerstwa dotyczą wprawdzie kilku lub maksymalnie kilkunastu punktów ładowania, jednak ich znacząca suma sprawia, że są ważnym elementem całej infrastruktury należącej do Powerdot w Unii Europejskiej –odkreśla Grigoriy Grigoriev.
Dodaje, że dzięki współpracy franczyzobiorca może wejść w segment elektromobilności, nie wydając na to ani grosza. To Powerdot pokrywa wszelkie koszty związane z inwestycją, a po wybudowaniu stacji pełni funkcję jej operatora. Szef firmy przekonuje, że korzyści dla franczyzobiorcy to nie tylko wypełnienie formalnego obowiązku udostępnienia miejsc do ładowania aut elektrycznych, ale też zaoferowanie klientom nowoczesnej usługi. Budowa stacji ładowania może być też formą komercjalizacji przestrzeni parkingowej.
- Nasz sklep, jako jeden z pierwszych supermarketów w Polsce, udostępnił swoim klientom nowoczesną usługę szybkiego ładowania samochodów elektrycznych. Zrobiliśmy to w połowie 2022 r., znacząco wyprzedzając regulacje prawne i decyzje innych sieci handlu detalicznego. W naszej branży czujemy się więc pionierami elektromobilności. Dzięki współpracy z Powerdot,uruchomiliśmy też jedną z pierwszych w Polsce ogólnodostępnych stacji ładowania o tak dużej mocy, wynoszącej aż 120 kW. - mówi Waldemar Gołębiowski, właściciel sklepu Intermarche w Wieliczce.
Nowością w 2024 r. będą pierwsze punkty ładowania Powerdot na stacjach benzynowych. W pierwszym kwartale planowane jest uruchomienie tego typu infrastruktury m.in. w Słubicach i w Puławach.
Powerdot to portugalska marka, która jest operatorem oraz inwestorem w stacje ładowania aut elektrycznych. Działa w sześciu krajach Europy, gdzie posiada obecnie 3,5 tys. punktów ładowania i jest w trakcie budowy kolejnych 11 tys. W Polsce Powerdot uruchomił już 250 punktów i jest w trakcie realizacji 1,5 tys. kolejnych.