Dwie największe galerie handlowe w stolicy Małopolski, czyli Galeria Krakowska i Galeria Kazimierz, mają już stacje ładowania aut elektrycznych, w tym także o dużej mocy. Za ich instalację i obsługę odpowiada Powerdot.
— Jesteśmy dumni, że w tak ważnych punktach na mapie turystycznej i handlowej Krakowa uruchomiliśmy infrastrukturę o zróżnicowanej mocy, dając kierowcom możliwość naładowania aut zarówno w bardzo krótkim, jak też dłuższym czasie, adekwatnie do planów, które przywiodą ich do największych galerii w mieście — mówi Grigoriy Grigoriev, dyrektor generalny Powerdot w Polsce.
Galeria Krakowska to nie tylko ogromny obiekt handlowy — znajduje się w zabytkowej części Krakowa, sąsiadując z dworcem Kraków Główny. Jej klientom oddano do użytku trzy złącza CCS o łącznej mocy 160 kW (maksymalna moc jednej wtyczki to 100 kW), jedno złącze CHAdeMO o mocy 50 kW i dwa złącza Type 2 o mocy 11 kW. Cztery wtyczki CCS o łącznej mocy 200 kW oraz dwie wtyczki Type 2 są w trakcie procedur związanych z oddaniem do użytkowania. Stacje znajdują się w trzech różnych miejscach parkingu.
W Galerii Kazimierz jest dostępnych sześć stanowisk do ładowania z trzema złączami CCS o łącznej mocy 150 kW (maksymalna moc jednej wtyczki to 100 kW), jednym CHAdeMO o mocy 50 kW i czterema Type 2 (11 kW). Takie zróżnicowanie typów i mocy złączy sprawia, że mogą się nimi posługiwać właściciele większości elektryków oraz hybryd plug-in zarówno odwiedzających galerię na chwilę, jak też planujących pozostawić auto na parkingu na dłużej. Przy założeniu ciągłości korzystania z infrastruktury znajdującej się w tych dwóch galeriach w ciągu dnia mogą one obsłużyć do 270 pojazdów. W Krakowie Powerdot dysponuje też stacją o mocy 120 kW przy Biedronce oraz złączem CCS (100kW) przy showroomie Kler.
Galeria Krakowska i Galeria Kazimierz to największe inwestycje Powerdot zrealizowane w takich obiektach handlowych. W sumie operator już posiada lub jest w trakcie budowy stacji zlokalizowanych w mniejszych galeriach m.in. w Opolu, Przemyślu, Jędrzejowie, Bydgoszczy, Ostródzie, Otwocku, Kościerzynie i Kwidzynie.
— Będziemy zabiegać o kolejne lokalizacje, śledząc plany budowy galerii handlowych, gdyż są one atrakcyjnym miejscem z uwagi na relatywnie krótki okres potrzebny do osiągnięcia rentowności. Segment ten, zwłaszcza gdy chodzi o większe obiekty, jest już dość mocno nasycony. Potrzebne są jednak inwestycje mające na celu zwiększenie liczby stanowisk do ładowania, a także zwiększania mocy — mówi Grigoriy Grigoriev
Powerdot jest też bardzo aktywnym inwestorem w parkach handlowych lub tzw. centrach convenience. Inwestycje realizuje m.in. w Szczecinie, Piotrkowie Trybunalskim, Opolu, Gnieźnie, Pszczynie, Olkuszu, Biłgoraji, Grudziądzu i Żaganiu. Do końca 2024 r. chce mieć 190 punktów ładowania galeriach i parkach handlowych. Operator współpracuje też sieciami detalicznymi, np. Biedronką i Decathlonem, oraz franczyzobiorcami znanych marek, m.in. Intermarche, E.Leclerc, Auchan i SPAR. Na stacjach Powerdot w całej Polsce dostępnych jest już prawie 900 złączy.