Powiedz „tak” w dowolnym miejscu na Ziemi

opublikowano: 09-02-2017, 22:00

Pomysł na biznes: Krystyna Konarzewska organizuje śluby na życzenie za granicą. Przekonuje, że lepsza pogoda to tylko jeden z argumentów za taką opcją

Ślubu nie trzeba planować z wielomiesięcznym wyprzedzeniem, można go zorganizować niemal w każdej chwili. Co więcej, można zamówić sobie dobrą pogodę o każdej porze roku, a ta z dużym prawdopodobieństwem się sprawdzi. Jak to możliwe? Odpowiedzią jest ślub za granicą, w najpiękniejszych zakątkach Ziemi. Do takiej scenerii powiedzenia sobie „tak” przekonuje Krystyna Konarzewska, pasjonatka podróży i pomysłodawczyni projektu Romantic Travel.

Dzięki Romantic Travel można zawrzeć związek małżeński w wybranym miejscu za granicą. Co ciekawe, największą popularnością cieszą się śluby na plażach i w ogrodach.
[FOT. ARC]

Stworzyli know-how

Na rynku turystycznym Krystyna Konarzewska działa już ponad 24 lata. Zaczynała od zwykłego biura podróży. — Początkowo zajmowaliśmy się tylko wycieczkami po Europie, później rozwinęliśmy się także w kierunku krajów egzotycznych, takich jak Hawaje, Jamajka, Sri Lanka, Bali, Tajlandia, Mauritius, Dominikana itp. Pomysł ze ślubami zagranicznymi zrodził się kilkanaście lat temu — wspomina właścicielka Romantic Travel. Wówczas jeszcze prawie nikt w Polsce nie miał tego w ofercie, zatem temat trzeba było zbadać od podstaw.

Opracowanie know-how generowało koszty, ale przede wszystkim było czasochłonne. Sprawdzić trzeba było zwłaszcza dwa aspekty — dokumenty wystawiane w Polsce niezbędne do zawarcia związku małżeńskiego za granicą oraz procedury obowiązujące cudzoziemców pobierających się w konkretnym kraju. Nieocenioną pomocą okazali się zagraniczni partnerzy, z którymi biuro turystyczne współpracowało od lat.

— To właśnie dzięki nim jesteśmy w stanie organizować śluby, które normalnie nie mogłyby zostać zrealizowane, lub pokonać trudności formalne niemal niemożliwe do przeforsowania przez cudzoziemców — zaznacza Krystyna Konarzewska. W Polsce w tworzeniu i rozwijaniu nietypowego projektu pomogli jej mąż i syn. Do ekipy dołączyły też konsultantki ślubne.

Limitem finanse

Budując ofertę, małżeństwo od początku stawiało na elastyczność. — Każdy z naszych ślubów jest indywidualnie pomyślany i przygotowany dla konkretnego klienta. Zainteresowani mają różne wizje ślubu i podróży poślubnej. Jedni chcą spędzać czas na intensywnym zwiedzaniu, inni wolą spokojny wypoczynek na plaży. Klienci mają różne możliwości finansowe i dysponują różną liczbą dni urlopowych, co wpływa na ostateczny kształt oferty — mówi Krystyna Konarzewska.

Największą popularnością cieszą się śluby na plażach i w ogrodach, jednak Romantic Travel nie boi się podejmować nietypowych wyzwań i — jeśli chodzi o oryginalne miejsca — do realizacji możliwa jest niemal każda opcja. Jak już zostało powiedziane, dla klientów limitem są finanse.

Zdrowy Biznes
Bądź na bieżąco z informacjami dotyczącymi wpływu pandemii koronawirusa na biznes oraz programów pomocowych
ZAPISZ MNIE
×
Zdrowy Biznes
autor: Katarzyna Latek
Wysyłany nieregularnie
Katarzyna Latek
Bądź na bieżąco z informacjami dotyczącymi wpływu pandemii koronawirusa na biznes oraz programów pomocowych
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.

W zależności od wybranych usług dodatkowych ceny poszczególnych ślubów mogą się od siebie bardzo różnić. Najtańsza kompleksowa realizacja Romantic Travel kosztowała parę młodą 17 tys. zł (7 noclegów na Hawajach z przelotem dla dwóch osób, ślubem na plaży, obsługą polskojęzyczną i z hawajskim urzędnikiem mówiącym częściowo po polsku).

— Jednej z najdroższych rezerwacji tylko dla pary, bez gości, dokonano na Jamajce z zakwaterowaniem w luksusowej willi — obok willi Paula McCartneya — z prywatnym basenem, kucharzem i ślubem na pięknej karaibskiej plaży. Ten bajkowy ślub kosztował 65 tys. zł — ujawnia Krystyna Konarzewska.

Zainteresowanych nie brakuje. Dziennie Romantic Travel dostaje od kilku do kilkunastu e-maili i telefonów. Przede wszystkim dzwonią klienci z Polski, ale zdarzały się też telefony z innych krajów europejskich, a także ze Stanów Zjednoczonych czy Brazylii. Ale nie wszyscy zgłaszają się w sprawie ślubu. Niektórzy szukają romantycznych podróży, podczas których odnowią przysięgę małżeńską, inni proszą o zorganizowanie miesiąca miodowego. — Naszymi klientami są zakochani bez cezury wiekowej: zarówno dwudziesto-, jak i pięćdziesięciolatkowie — mówi Krystyna Konarzewska.

Konkurencyjny rozwój

Jednym z elementów, który przekłada się na duże koszty ponoszone przez firmę, jest badanie nowych rynków. — Wszystkie miejsca, w które wysyłamy klientów, najpierw odwiedzamy osobiście — podkreśla właścicielka Romantic Travel. Do tego dochodzą bieżące koszty utrzymania, na które składają się m.in. wynagrodzenia pracowników, kontakty z kontrahentami oraz prace nad poszerzeniem i udoskonaleniem oferty. Nie można zapomnieć o wydatkach na opłaty urzędowe, szkolenia, korzystanie z różnych systemów informatycznych i systemów biletów lotniczych, ubezpieczenia oraz podatki. Stale trzeba też myśleć o rozwoju, bo konkurencja na rynku ślubów za granicą jest coraz większa.

I choć długoletnie doświadczenie, dostęp do typowo turystycznych wydarzeń i systemów, a także zniżki touroperatorskie, które są nieosiągalne dla większości wedding plannerów, dają Romantic Travel przewagę konkurencyjną, Krystyna Konarzewska woli trzymać rękę na pulsie. W planach ma rozbudowanie firmy w Polsce, zatrudnienie kolejnych konsultantów — a następnie otwarcie filii zagranicznych.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Magdalena Mastykarz

Polecane