Poznań e-commerce’ową stolicą Europy – rozpoczęła się konferencja e-nnovation

opublikowano: 2011-10-11 09:44

W Polsce spotykają się przedstawiciele branży biznesu internetowego z całego świata – dyrektorzy zarządzający największych marek, inwestorzy, właściciele sklepów internetowych oraz dostawcy technologii wspierających aktywność w sieci. Organizowana przez Grupę Allegro konferencja „e-nnovation - more than experience” jest jednym z większych w Europie Środkowo-Wschodniej spotkań specjalistów i pasjonatów e-commerce. Podczas dwóch dni konferencji goście rozmawiać będą o nowych trendach na rynku internetowym oraz kierunkach i barierach rozwoju gospodarki elektronicznej w tej części Europy. -

E-nnovation już po raz drugi przyciągnęło największe firmy i nazwiska z branży e-biznesu i nie tylko - mówi Magdalena Krukowska Dyrektor Działu Komunikacji Korporacyjnej Grupy Allegro. – Dwudniowe spotkanie będzie platformą wymiany opinii i doświadczeń, zarówno osób na co dzień działających na rynku internetowym, jak również przedstawicieli innych branży, którzy chcą wykorzystać jego potencjał w planach inwestycyjnych, marketingowych czy sprzedażowych - dodaje. Do Poznania przyjechał Don Dodge, twórca pierwszej wyszukiwarki internetowej AltaVista, były dyrektor ds. rozwoju w firmie Microsoft, który obecnie zarządza i doradza developerom projektującym dla Google. Na e-nnovation można spotkać także Erica Ly – współzałożyciela LinkedIn, najpopularniejszego społecznościowego serwisu biznesowego skupiającego ponad 100 mln użytkowników na całym świecie, który w tym roku debiutował na nowojorskiej giełdzie. Wśród gigantów biznesu internetowego obecny jest również Jeff Taylor, założyciel i dyrektor zarządzający Monster.com. Jest to największy na świecie serwis rekrutacyjny, który działa w 30 krajach i miesięcznie odwiedzany jest przez 30 milionów użytkowników. Na konferencji nie mogło zabraknąć znanych przedstawicieli polskiego rynku internetowego, wśród nich obecny jest gospodarz spotkania Grzegorz Wójcik, Dyrektor Generalny Grupy Allegro, lidera e-commerce w Europie Środkowo-Wschodniej. Na e-nnovation pojawił się Tomasz Drożdżyński odpowiedzialny za strategię darmowych serwisów ogłoszeniowych w rejonie Europy Środkowo-Wschodniej, a także Jarosław Walczuk, Dyrektor ds. Rozwoju e-point SA, lidera zastosowań technologii Java na polskim rynku, czy Edward Miszczak, Dyrektor Departamentu Programowego TVN. Podczas e-nnovation poruszane są tematy związane z nowymi trendami w handlu w sieci – zastosowanie technologii mobilnych w sprzedaży czy marketingu, płatności online, wykorzystanie modelu darmowych ogłoszeń w sieci, a nawet re-commerce, czyli handel rzeczami używanymi. Nie zabraknie również porad specjalistów z Doliny Krzemowej, m.in. Jeffa Taylora z Monster czy Erica Ly z LinkedIn, dotyczących inwestowania w dynamicznie rozwijający się rynek internetowy.

Tegoroczny program spotkania obejmuje trzy sesje, czyli o jedną więcej niż w roku ubiegłym. Okazją do intensywnych rozmów i wymiany opinii jest sesja współpraca z tematycznymi panelami dyskusyjnymi, nowość w porównaniu z poprzednią edycją e-nnovation. Panele prowadzone są w niewielkich, kilkunastoosobowych grupach, z udziałem ekspertów i praktyków e-biznesu. Organizatorem konferencji „e-nnovation – more than experience” jest Grupa Allegro, do której należy platforma handlowa Allegro około 75 innych serwisów w ponad 20 krajach, głównie w Europie Środkowo-Wschodniej m.in.: na Ukrainie, Białorusi, Słowacji oraz w Czechach, Kazachstanie, Rumunii, Bułgarii, Rosji i Węgrzech.

Dodatkowych informacji udziela: Magdalena Rejent dotPR kom. +48 691 784 729 e-mail: [email protected]