Poznańskie centrum sprzedane

EPP kupił centrum handlowe King Cross Marcelin w Poznaniu. Jest to 19. w Polsce i jednocześnie pierwsza poznańska nieruchomość EPP.

EPP kupił centrum handlowe King Cross Marcelin w Poznaniu. Jest to 19. w Polsce i jednocześnie pierwsza poznańska nieruchomość EPP. W transakcji o wartości 91,1 miliona euro EPP doradzali eksperci firmy doradczej JLL. Centrum King Cross Marcelin oferuje 45 353 mkw. powierzchni najmu. Wynajęty niemal w całości obiekt cieszy się dużą popularnością — w odległości 15 minut jazdy samochodem od galerii mieszka ponad 202 tys. osób.

— Transakcja ta jest kolejnym dowodem na dobrą kondycję rynku handlowego w Polsce. Jak wynika z naszych danych, na koniec lipca 2018 r. całkowita wartość transakcji inwestycyjnych w sektorze nieruchomości handlowych wyniosła ponad 2 mld euro, a na koniec tego roku może przekroczyć 3 mld euro — komentuje Adam Kiernicki, dyrektor w dziale rynków kapitałowych nieruchomości handlowych JLL.

OCZAMI DEWELOPERÓW

Biura i mieszkania

ERIC DAPOIGNY, prezes Yareal Polska

Posiadanie albo brak certyfikatu dla budynku biurowego na pewno ma znaczenie z punktu widzenia jego sprzedaży — wpływa zarówno na cenę, jak i zainteresowanie obiektem. Biurowce bez certyfikatów są dla inwestorów mniej atrakcyjne. Wszystkie nasze obiekty budujemy w zgodzie z wymaganiami systemu BREEAM. Co ważne, certyfikujemy nie tylko biurowce, ale także nieruchomości mieszkaniowe.

Im wyżej, tym lepiej

GRZEGORZ STRUTYŃSKI, członek zarządu HB Reavis Poland

Wszystkie nasze biurowce w Polsce są certyfikowane w systemie BREEAM co najmniej na poziomie Excellent. Varso, nasza główna inwestycja w stolicy, otrzymała certyfikat BREEAM Interim na poziomie Outstanding. Jest również pierwszym budynkiem w Europie, który może się pochwalić precertyfikatem WELL Core & Shell. W naszych biurowcach wykorzystujemy energooszczędne systemy klimatyzacji, ogrzewania i oświetlenia, windy z systemem odzysku energii, wodooszczędną armaturę czy materiały wykończeniowe pozbawione substancji szkodliwych.

Rynkowe must-have

TOMASZ SUJAK, członek zarządu Archicom

Certyfikacja LEED jest niezbędna do rozmów z partnerami i pomaga w komercjalizacji dużych powierzchni biurowych. Szczególnie najwięksi najemcy, składając zapytania ofertowe, zwracają uwagę na spełnienie wymagań LEED i koncentrują się wyłącznie na biurowcach certyfikowanych. Świadomość ekologiczna i realne oszczędności wynikające z zastosowanych zielonych technologii sprawiają, że najemcy preferują budynki realizowane zgodnie z duchem zrównoważonego rozwoju.

Pakiet udogodnień

EWELINA KAŁUŻNA, dyrektor ds. najmu i zarządzania portfelem nieruchomości spółki biurowej Skanska

Nasze inwestycje biurowe od lat stopniowo zyskują nowe rozwiązania, które poprawiają jakość powietrza, dostosowują światło do pory dnia i wykonywanych czynności. Dbamy też o infrastrukturę dla rowerzystów i miejsca umożliwiające najemcom relaks w ciągu dnia pracy. Zachęcamy ich do aktywnego spędzania czasu i zdrowego odżywiania. Wszystko to idealnie wpisuje się w certyfikację WELL, stawiającą człowieka w centrum zainteresowania.

Rynek dyktuje warunki

BEATA ORŁOWSKA, menedżer ds. najmu w Grupie Capital Park

Najemcy są coraz bardziej świadomi i oczekują, że biura będą przyjazne środowisku. Brak zielonego świadectwa dla budynku nierzadko go dyskwalifikuje i może być dla najemcy istotnym aspektem do niepodjęcia współpracy. Ważne jest również uzyskanie dla nieruchomości jak najwyższej oceny — te z certyfikatami na poziomie Very Good czy Excellent/Platinium cieszą się wśród najemców największą popularnością.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Paweł Berłowski

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Nieruchomości / Poznańskie centrum sprzedane