Pracodawca i pracownik to równi partnerzy

Olgierd Cieślik, prezes zarządu Totalizatora Sportowego
opublikowano: 22-11-2018, 22:00

Obserwacja w ostatnich dwóch dekadach relacji pracodawcy z pracownikiem najpierw uświadomiła temu drugiemu, jak ważna jest umiejętność zaprezentowania swoich kompetencji i motywacji, a następnie stworzyła przestrzeń do budowania wizerunku marki pracodawcy. Bo rynek pracy — jak wszystko w życiu — dąży do równowagi.

Połączenie działań podejmowanych przez pracodawców w celu pozyskania do swoich zespołów pracowników o preferowanym profilu z najniższym od lat wskaźnikiem bezrobocia spowodowało, że obie strony do rozmów o potencjalnej współpracy zasiadają jako równoprawni partnerzy. I taka formuła winna być kontynuowana, bo pozyskać pracownika to jedno, a utrzymać współpracę w dłuższej perspektywie — to drugie. Warto o tym pamiętać.

W Totalizatorze Sportowym dotąd nieźle nam to wychodziło, bo przeciętny czas zatrudnienia w spółce to ok. 10 lat. Nie oznacza to jednak, że tracimy czujność. Wręcz przeciwnie — intensyfikujemy działania na rzecz komunikacji z rynkiem pracy i staramy się stworzyć takie warunki, aby utrzymać standard stabilnego pracodawcy. Osiągamy to między innymi poprzez stwarzanie pracownikom możliwości rozwoju, co daje im komfort realizacji nowych zadań. Nasi ludzie chętnie podejmują i inicjują działania rozwojowe, a spora część tych działań jest inicjatywą samych pracowników. Doskonale zdajemy sobie sprawę, że bez wiedzy i zaangażowania ludzi nie uda nam się wcielić w życie naszych ambitnych planów.

Jest to niezwykle ważne, ponieważ Totalizator Sportowy intensywnie się rozwija i wchodzi w nowe obszary biznesowe związane z tworzeniem produktów, które tym razem pojawią się w rzeczywistości wirtualnej. Naszym dużym atutem zachęcającym pracowników do rozważenia współpracy jest intensywne wejście w rynek gamingowy. A zatem największym wyzwaniem jest pozyskanie osób specjalizujących się w obszarze nowych technologii.

Celem pracodawców jest stworzenie zespołów nie tylko kompetentnych i zaangażowanych, lecz także lojalnych. W obszarze budowania lojalności personelu jest to przestrzeń do zagospodarowania i do stworzenia pracownikom takiej atmosfery, aby chcieli zostać u nas na dłużej. Mając to na uwadze, w Totalizatorze Sportowym nie tylko pracujemy. Angażujemy się też w sport i kulturę. W tym roku zależało nam, aby pracownicy bezpośrednio wspierali olimpijczyków — i finalnie 7 laureatów specjalnych konkursów pojechało na igrzyska zimowe.

Działamy również prospołecznie. Z okazji 100. rocznicy odzyskania przez Polskę niepodległości ufundowaliśmy stypendia dla 100 wyjątkowych studentów na łączną kwotę półtora miliona złotych.

Nasze czasy cechuje duża dynamika zmian, dlatego niezbędne jest stałe modyfikowanie dotychczasowych i szukanie nowych, skutecznych rozwiązań na rzecz tworzenia przyjaznego środowiska pracy. I to jest w tej chwili największym wyzwaniem employer brandingu. A kontynuacja partnerskiej relacji pomiędzy pracownikiem a pracodawcą wydaje się być kwestią kluczową. Bo czyż nie jest tak, że dążenie do równowagi to także współdziałanie i wzajemność?

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Olgierd Cieślik, prezes zarządu Totalizatora Sportowego

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Tematy

Puls Biznesu

Puls Inwestora / Wyniki spółek / Pracodawca i pracownik to równi partnerzy