Pracodawcy zaglądają na Facebooka

  • Marta Bellon
opublikowano: 19-02-2013, 00:00

Pokaż mi swój profil, a powiem ci, kim jesteś — ta myśl towarzyszy coraz większej liczbie pracodawców i rekruterów.

Pracodawcy sprawdzają kandydatów do pracy wszystkimi możliwymi sposobami. Rekruterzy poszukują pracowników na profesjonalnych portalach społecznościowych, gdzie kandydaci udostępniają zawodowe informacje. Jako źródła informacji są one wykorzystywane przez pracodawców już na etapie publikowania ogłoszenia o pracę czy poszukiwania specjalisty na dane stanowisko — donosi Monsterpolska.pl.

To już norma, ale pracodawcy coraz częściej biorą pod lupę także prywatne profile na portalach społecznościowych. Facebook jest pierwszy na liście potencjalnych źródeł informacji o kandydacie.

— W zależności od ustawień prywatności, pracodawca, wchodząc na profil, może zobaczyć zdjęcia, komentarze i wpisy, a także strony, które polubiłeś. Zatem istnieje duże ryzyko, że odrzuci on aplikację, jeśli przeczyta niecenzuralne treści lub zobaczy zdjęcia z imprez, które powinieneś zachować dla siebie — ostrzega Małgorzata Majewska z Monsterpolska.pl.

Profile w mediach społecznościowych mogą działać na korzyść kandydatów. Co więc warto zrobić, by pokazać się z jak najlepszej strony? Jeśli ulubione strony na Facebooku związane są z branżą, w której pracuje lub chce pracować kandydat, i bierze on udział w dyskusjach na profesjonalne tematy, to potencjalny pracodawca dowiaduje się, że dana osoba naprawdę interesuje się swoim zawodem.

Eksperci od rynku pracy zwracają również uwagę, że profile w mediach społecznościowych można wykorzystać po to, by zaprezentować pasje i zainteresowania. I w ten sposób zaciekawić osobę rekrutującą.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Marta Bellon

Być może zainteresuje Cię też:

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu